فونیکسریمکسبهتام

تا تعیین نرخ مصوب از سوی شورای شهر؛

کارت بلیت های یکساله با نرخ سابق ارایه می شود

عصر خودرو : معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هنوز نرخ کارت بلیت های یکساله در سال ۹۴ از سوی شورای اسلامی شهر تهران به تصویب نرسیده است، گفت: امکان خرید کارت بلیت های سالیانه از طریق سایت شهرداری تهران فراهم است و تا تعیین نرخ جدید کارت بلیت های یکساله با نرخ سابق ارایه می شود .

کارت بلیت های یکساله با نرخ سابق ارایه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه دوره یکساله استفاده از کارت بلیت ها از اولین شناسایی کارت ها در دستگاه های کارت خوان محاسبه می شود، افزود: تمامی اقشار مردم اعم از دانشجویان، دانش آموزان و سالمندان که از تسهیلات طرح منزلت برخوردارند و افراد تحت پوشش بنیاد شهید و جانبازان می توانند از طریق سایت شهرداری تهران نسبت به دریافت کارت بلیت های سالانه اقدام کنند.

    وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب کارت بلیت های یکساله سال 94 هنوز در شورای اسلامی شهر به تصویب نرسیده است، گفت: امکان ثبت نام و دریافت کارت بلیت های یکساله برای شهروندانی که کارت هایشان به اتمام رسیده است در سامانه مهیاست و شهروندان می توانند تا تعیین نرخ جدید مطابق سال گذشته و با تعرفه کارت بلیت های سال گذشته از کارت های یکساله استفاده کنند .

    وی با بیان اینکه با هدف توسعه و گسترش شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی چندوجهی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و با عنایت به مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ضرورت ارائه کارت بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی ترکیبی، انواع کارت بلیت های الکترونیک به شهروندان ارایه می شود، خاطرنشان کرد: کارت اقشار خاص ویژه جانبازان 25درصد به بالا، معلولین و والدین و همسران شهدا به صورت رایگان، کارت منزلت ویژه سالمندان با تخفیف درصد90 ،کارت ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی با تخفیف 50درصد، کارت بلیت مخصوص استفاده در شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی با تخفیف 30درصد، کارت بلیت مخصوص استفاده در شبکه حمل و نقل مترو با تخفیف 30درصد، کارت بلیت دو منظوره جهت استفاده در شبکه حمل و نقل مترو و اتوبوس با تخفیف 20درصد ارائه می شود.

    وی تاکید کرد: افرادی که سن شان به 65 سال نرسیده نمی توانند از طرح منزلت استفاده کنند. در عین حال جانبازان و خانواده شهدا می توانند از سهمیه در نظر گرفته شده استفاده کنند .

    تشکری هاشمی ادامه داد: کماکان مشکلاتمان با آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان درخصوص استفاده دانشجویان و دانش آموزان حل نشده و دسترسی به بانک اطلاعاتی این قشر هنوز مسیر نشده است اما فارغ از این مشکلات، افرادی که در سن دانش آموزی هستند می توانند از تسهیلات 50 درصد کارت بلیت های سالیانه بهره مند شوند.

    به گفته وی دانشجویان با اسکن کارت دانشجویی شان می توانند از تسهیلات 50 درصدی بهره مند شوند.

    معاون شهردار تهران در ادامه افزود: شهروندان در نظر داشته باشند که در استفاده از هرنوع کارت بلیت اعم از اعتباری و سالیانه حتما باید هم در زمان ورود و هم در زمان خروج کارت خود را بزنند چرا که کارت بلیت های مدت دار تا سقف 150 هزار تومان شارژ شده اند. این در حالیست که اگر کارت بلیت ها را در زمان خروج بر روی دستگاه قرار ندهند حتما بیشترین مسافت اندازه گیری شده و اعتبارشان زودتر به اتمام می رسد .

    به گفته تشکری هاشمی انواع کارت بلیت ها به نام شخص درخواست کننده صادر شده و مدت اعتبار استفاده از کارت های فوق الذکر یک سال یا مصرف سقف مجاز استفاده هر کارت است. همچنین برای هر شخص فقط یک نسخه از کارت بلیت یکساله مترو و یک نسخه از کارت بلیت یکساله اتوبوس صادر می شود.

    بر اساس گزارش سایت شهر نوشت وی تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند برای شخصی که کارت بلیت دو منظوره صادر شده باشد هیچ یک از کارت بلیت های تک منظوره صادر نخواهد شد. ضمن اینکه کارت بلیت منزلت همان کارت بلیت دو منظوره است که با 90 درصد تخفیف برای دارندگان کارت منزلت صادر می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو