فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح جدید شناسایی اصالت قطعات خودرو

عصر خودرو : مدیرعامل ایساکو از طرح جدید برای اطمینان از اصالت قطعات خودرو خبر داد که بر مبنای آن، مشخصات قطعه، قیمت و ویژگی های فنی به مصرف کننده اعلام و امکان جعل کاهش می یابد.

اجرای طرح جدید شناسایی اصالت قطعات خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، علی نمکین در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از طرح جدید ایساکو برای تامین امنیت و تشخیص اصالت قطعات خودرو خبر داد و گفت: امروزه محصولاتی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد که با نامهای تجاری معتبر و کیفیت بالا به بازار عرضه شود، چرا که اطمینان از کیفیت مطلوب کالا در مقابل هزینه های پرداختی یکی از فاکتورهای مهم برای مصرف کنندگان به شمار می آید.

    مدیرعامل ایساکو  افزود: هر گاه محصولی در میان مصرف کنندگان صاحب اعتبار و اعتماد شود و به لحاظ کیفیت، از فروش بالایی برخوردار شود، افراد سودجو با کپی کردن محصول به لحاظ ظاهر و نه از نظر کیفیت به دنبال درآمدهای کلان بوده و این در کوتاه مدت اعتبار محصول را لکه دار می کند.

    وی افزود: تولید و توزیع قطعات یدکی غیر اصل با کیفیت پائین و بسته بندی های شبیه سازی شده و تقلبی طی سالهای گذشته در بازار رواج یافته که تشخیص اصل بودن قطعات برای مشتریان امکانپذیر نیست و بر همین اساس تلاش شده تا از فناوری در مبارزه با جعل و تقلب برای قطعات یدکی خودرو که ایمنی آنها نیز بسیار مهم است پیاده سازده شود و لیبل هولوگرامی خاص به منظور جلوگیری از جعل قطعات یدکی بر روی جعبه قطعات نصب شود.

    به گفته نمکین، این طرح تلاش دارد با ایجاد رابطه دو سویه با مصرف کنندگان امکان تشخیص اصالت را فراهم سازد.

    مدیرعامل ایساکو ادامه داد: در این طرح کدهای یونیک و پنهان شده ای بر روی کالا نصب می شود که خریدار با خراشیدن روکش این کدها و ارسال آن به سامانه پیامکی از اصالت قطعه اطمینان حاصل می کند.

    وی اظهار داشت: در این مرحله لیبل نصب شده بر روی قطعات خودرو، اصالت قطعه، قیمت و مشخصات فنی را به مشتری اعلام می کند و چنانچه مشتری با قطعه تقلبی برخورد کرد که به صورت مستقیم از سوی برخی فروشندگان در اختیارش قرار گرفته است می تواند موضوع را با ایساکو در میان بگذارد.

    نمکین خاطرنشان کرد: نرم افزار این طرح بر روی گوشی های اندروید و IOS  نصف می شود که می تواند لیبل خام را تحت کنترل داشته باشد.

    مدیرعامل ایساکو خاطرنشان  کرد: در زمان خرید قطعه پوشش مخصوص را خراشید ه و کد آن را به شماره سامانه استعلام کد مخفی پیامک می کند تا در نهایت از اصالت قطعه اطمینان یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط