فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین

۹۵۰ تاکسی فرسوده در قزوین نیازمند نوسازی است

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: از مجموع چهار هزار دستگاه تاکسی موجود در شهر قزوین ۹۵۰ دستگاه فرسوده ونیازمند نوسازی است.

۹۵۰ تاکسی فرسوده در قزوین نیازمند نوسازی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مصطفی کاشی پزها ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل سازمان تاکسیرانی قزوین برگزار شد اظهارداشت: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین به عنوان یکی از سازمانهای خدماتی با تلاش و کوشش تاکسیرانان توانسته نقش خود را در قالب ارائه خدمات مطلوب نمایان کرده و آسایش را برای همشهریان فراهم کند.

    کاشی پزها بیان کرد: با توجه به اهمیت مصرف گاز طبیعی در تاکسی ها با راه اندازی جایگاههای سی ان جی در شهر قزوین از جمله جایگاه نواب و بلوار جمهوری اسلامی زمینه استفاده از گاز طبیعی برای سوخت گیری خودروها به ویژه تاکسی های سازمان فراهم شده است.

    افزایش 17 درصدی نرخ کرایه تاکسی در قزوین

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در ادامه گفت: با تصویب و موافقت شورای شهر قزوین کرایه تاکسی در شهر قزوین 17 درصد افزایش یافت.

    این مسئول با اشاره به افزایش قیمت بنزین هم تصریح کرد: با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در استان قزوین که همزمان با افزایش قیمت بنزین صورت گرفت از افزایش مجدد کرایه ها در یک مقطع زمانی جلوگیری شد.

    رونمایی از کارت هوشمند تاکسیرانی

    وی از صدور کارت هوشمند و جایگزین شدن آن بجای دفترچه های پروانه تاکسیرانی در قزوین خبر داد و یادآورشد: این طرح با هدف سهولت حمل و جابجایی، دسترسی آسان و سریع به اطلاعات رانندگان تاکسی در هر زمان و مکان، سرویس دهی راحت و سریع، مکانیزم کنترل آسان از طریق بازرسی و صرفه جویی در وقت و هزینه اجرا شده است.

    نصب 20 دستگاه پرداخت الکترونیک در تاکسی های قزوین

    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین بیان کرد: 20 دستگاه پرداخت الکترونیکی در تاکسی بی سیم های سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین نصب شده است.

    وی عنوان کرد: بر اساس انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های فعال در زمینه نصب سیستم پرداخت الکترونیک در خودروها تاکنون 20 دستگاه پرداخت الکترونیک در خودروهای تاکسی بی سیم سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین نصب شده است.

    جایگاه سوخت

    افزایش ظزفیت جایگاه های سی ان جی با افزایش تعداد یسپنسرها

    کاشی پزها افزود: باتوجه به این که استفاده از وسایل نقلیه به ویژه تاکسی ها در تردد درون شهری هر روز در حال افزایش است، لذا سازمان تاکسیرانی قزوین برای رفع کمبود جایگاه های سی ان جی فعال در سطح شهر اقدام به انجام مطالعاتی در راستای افزایش ظرفیت این جایگاه ها کرده است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته چهار دستگاه دیسپنسر به مجموع 66 دستگاه‌ موجود در جایگاه های سی ان جی افزوده شد تا از این طریق شاهد افزایش بهره وری جایگاه ها در قزوین باشیم.

    راه اندازی کیوسک بازرسی میدان آزادی قزوین

    کاشی پزها در ادامه از راه اندازی کیوسک بازرسی میدان آزادی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: کنترل و نظارت بیشتر  بر خطوط تاکسیرانی میدان آزادی و چهار راه ولیعصر و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان از جمله اهداف راه اندازی کیوسک های بازرسی است.

    وی یادآور شد: شهروندان می توانند انتقاد و پیشنهاد خود در خصوص نحوه فعالیت تاکسیرانان و دریافت کرایه اضافه توسط آنان را به مسئول کیوسک های تاکسیرانی اطلاع دهند.

    تاکسی فرسوده

    این مسئول افزود: با فعالیت 90 آژانس مسافربری در استان، با تجمیع 12 آژانس با عنوان «کوروش تاکسی» در قزوین نسبت به جابجایی مسافران با خدمات مطلوب تر اقدام کرده ایم.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین بیان کرد: تجمیع شرکت های حمل و نقل درون شهری در قزوین انجام شده که نمونه آن راه اندازی و تجمیع شرکت پیک موتوری است.

    نصب سایبان برای 2 ایستگاه تاکسی سطح شهر قزوین

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در ادامه از نصب سایبان های 2 ایستگاه تاکسی تهران قدیم و چهار راه ولیعصر در سال جاری خبر داد.

    رونمایی از لباس بازرسان سازمان تاکسیرانی قزوین

    وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حوزه بازرسی یک دست کردن لباس بازرسان سازمان است که در این راستا سعی شده از تجربیات شهرهای مختلف کشور و تجارب مفید آنان در اجرای طرح یک دست کردن لباس بازرسان سازمان استفاده کنیم.

    کاشی پزها اظهارداشت: استفاده از لباس های یک دست برای بازرسان سازمان تاکسیرانی موجب می شود شهروندان راحت تر آنان را شناخته و شکایات، پیشنهادات و انتقادات خود در مورد عملکرد تاکسیرانان تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین برای بررسی بیشتر به آنان منتقل کنند.

    ضرورت مشارکت شهروندان در نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی

    وی گفت: نظارت و بازرسی بر عملکرد رانندگان تاکسی از اولویت های سازمان تاکسیرانی است اما به دلیل محدودیت های موجود در زمینه تعداد اکیپ های گشت و بازرسی قادر به کنترل دقیق رانندگان تاکسی نیستیم لذا از شهروندان درخواست می کنیم در این امر با سازمان همکاری کنند.

    اسماعیل زندپور سخنگوی سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین نیز در ادامه از برگزاری 9 کارگاه آموزشی برای 150 تا 200 نفر از تاکسیرانان در این سازمان خبر داد.

    وی تصریح کرد: در سال گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین در خصوص فرهنگ سازی تاکسیرانان و شهروندان، کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مجرب برگزار کرد که در این کارگاه ها در خصوص ارتقاء فرهنگ ترافیک و نوع برخورد با مردم و رعایت قوانین و مقررات آموزش های لازم ارائه شد و برای تداوم این امر هماهنگی لازم با پلیس راهور، سازمان بهزیستی، فرهنگی ورزش شهرداری و دانشگاه انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط