فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خبر داد

چراغ‌های هوشمند در اختیار عابران پیاده

عصرخودرو: رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای شهر همدان گفت: چراغ‌های هوشمند به همراه پاساژهای عابر پیاده برای تکریم عابران در شهر گسترش خواهند یافت.

چراغ‌های هوشمند در اختیار عابران پیاده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، کامران گردان با بیان اینکه پاساژ‌های عابر پیاده در شهر باعث کاهش تصادفات شد، اظهار کرد:‌ این پاساژ‌ها باعث شده که تصادفات با عابرین پیاده و تلفات آن تا 20 درصد کاهش یابد.
    وی با اشاره به اینکه شهرهای دیگر نیز خواستار نصب پاساژ عابرپیاده شدند، اظهار کرد: در حال حاضر 10 پاساژ عابرپیاده در خیابان‌های همدان نصب شده که در حال گسترش است.

    سخنگوی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه در برخی معابر به دلیل کم‌عرض بودن، امکان نصب این پاساژها وجود ندارد، افزود: ایجاد پارک‌سوارها در ابتدای خیابان‌ها نیز به خلوتی خیابان‌ها کمک کرده تا شهروندان بتوانند به راحتی تردد کنند.

    وی با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده باعث آسیب رساندن به زیبایی شهر می‌شوند، اظهار کرد: علاوه بر این مردم نیز از احداث پل‌های عابر پیاده استقبال نکردند و به همین دلیل احداث پاساژهای عابر پیاده به همراه چراغ‌های هوشمند برای مدیریت ترافیک در نظر گرفته شده است.

    گردان با بیان اینکه چرغ‌های هوشمند یا پوش باتم برای تقاطع‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: عابران پیاده با فشار دادن کلید چراغ راهنمایی و قرمز شدن چراغ از خیابان عبور می‌کنند و به این ترتیب فرهنگ مناسبی با محوریت احترام به عابر پیاده در شهر ایجاد می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه این اتفاق در بلوار مدنی و خواجه رشید اجرا خواهد شد، تصریح گرد: این اقدام به ایجاد بستر مناسب برای تقویت صنعت گردشگری نیز منجر خواهد شد.

    عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه کوچک کردن میدان‌ها همچنان ادامه دارد، ادامه داد: ایجاد میدان در دنیا منسوخ شده که البته اگر بخواهیم یکباره آن را حذف کنیم، شوک به شهر وارد خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه تا کنون میدان‌های عین‌القضات، مدرس و... کوچک شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کوچک کردن میدان عاشورا نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    گردان تأکید کرد: در آینده نزدیک در صورتی که میدان‌ها پاسخگوی بار ترافیکی نباشند، مطابق با نقشه تفصیلی شهر به تقاطع تبدیل خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو