فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

۴ ایستگاه جدید مترو در نوبت افتتاح

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۴ ایستگاه جدید مترو با پیشرفت ۹۵ تا ۱۰۰ درصد، آخرین مراحل آماده‌سازی را می‌گذرانند و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

۴ ایستگاه جدید مترو در نوبت افتتاح
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی ضمن بیان این مطلب گفت: این ایستگاه های جدید در امتداد خط سه مترو و در شمال شرق، جنوب غرب و مرکز تهران واقع شده‌اند و با افتتاح آن‌ها، ایستگاه‌های فعال خط سه به 13 ایستگاه و مجموع ایستگاه‌های متروی تهران به 95 ایستگاه افزایش پیدا می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده در بخش‌های جنوبی و میانی خط سه مترو و بهره‌برداری از بخش شمالی این خط، در حال حاضر اصلیترین و مهم‌ترین برنامه شرکت متروی تهران است، اظهار کرد: ایستگاه‌ متروی تقاطع خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) – فاطمی در مرکز شهر آماده بهره‌برداری است، ضمن اینکه ایستگاه‌های متروی عبدل‌آباد و نعمت‌آباد در جنوب غرب تهران نیز تقریباً آماده شده‌اند و ایستگاه متروی شهید زین‌الدین در شمال شرق تهران نیز کاملاً آماده شده است. 

    مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه ایستگاه متروی فاطمی در بخش میانی خط سه و در محدوده مرکزی شهر و یکی از پر تراکمترین و پر ترافیک‌ترین نقاط تهران قرار دارد، تصریح کرد: به منظور تردد شهروندان از طریق این ایستگاه، ‌ دو ورودی در ضلع شرقی و غربی خیابان ولی‌عصر (عج) تقاطع فاطمی طراحی و ساخته شده و این ایستگاه دارای 16 دستگاه پله ‌برقی است. 

    وی با اشاره به اینکه ایستگاه عبدل‌آباد در بخش جنوبی خط سه و در بزرگراه جوانه محدوده خیابان ورزش در مجاورت محلات پر جمعیت یافت‌آباد، شادآباد و شهرک حضرت ولی‌عصر (عج) واقع شده، اظهار کرد: برای تردد شهروندان از طریق این ایستگاه، دو ورودی در ضلع شرقی و غربی بزرگراه آیت ا... سعیدی طراحی و ساخته شده و این ایستگاه 8 دستگاه پله‌ برقی دارد. 

    مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه ایستگاه نعمت‌آباد نیز در بخش جنوبی خط سه و در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد واقع شده، تصریح کرد: به منظور تردد شهروندان از طریق این ایستگاه، دو ورودی در ضلع شرقی و غربی بزرگراه آیت ا... سعیدی طراحی و ساخته شده و این ایستگاه دارای 8 دستگاه پله برقی است. 

    وی با اعلام اینکه ایستگاه شهید زین‌الدین در بخش شمالی خط سه و در مجاورت بزرگراه شهید صیاد شیرازی و در تقاطع پل گیلان و خیابان بنی‌هاشم و جنب محله‌های هروی و پاسداران واقع شده، گفت: جهت تردد شهروندان از طریق این ایستگاه، دو ورودی در ضلع شرقی و غربی پل گیلان طراحی و ساخته شده و این ایستگاه مجهز به 10 دستگاه پله برقی است، ضمن اینکه راه-اندازی این ایستگاه موکول به بهره‌برداری از فاز نخست بخش شمالی خط سه است. 

    معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه ایستگاه میرزای شیرازی در مرکز شهر نیز با 75 درصد پیشرفت، مراحل نهایی آماده‌سازی خود را می‌گذراند، خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت خود را به کار گرفته‌ایم تا با توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو، ضمن تحقق وعده شهردار محترم تهران مبنی بر افتتاح یک ایستگاه مترو در هر ماه به موازات ساخت خطوط جدید مترو، شهروندان عزیز امکان بهتر و بیشتری برای رفت و آمد در سطح شهر داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط