فونیکسریمکسبهتام

آلپینا B۳ ؛ ب ام و فقط برای آفریقا! +تصاویر

عصر خودرو- آلپینا یکی از خاص ترین مدل های ب ام و را با لوگوی خود به آفریقا می برد. آلپینا بی۳ خودرویی است که از پیشرانه اس۵۸ ب ام و ام۳ استفاده می کند و با یک کد رنگ خاص به سبز آلپینا ۲ ارائه شده است.

آلپینا B۳ ؛ ب ام و فقط برای آفریقا! +تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، این محصول خاص به مناسبت پنجاهمین سال افتتاح فروشگاه ب ام و در آفریقای جنوبی ارائه شده و رینگ های 20 اینچی چندپره نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

لوگوی فونتی آلپینا روی اسپویلر جلو قابل مشاهده است که این تم از دهه 80 میلادی تا کنون در محصولات آلپینا دیده می شود و اینجا هم به نوعی حس رترو کلاسیک را تداعی می کند.
زمانی که درب خودرو را باز می کنید با فضای لوکس تزئین شده توسط طراحان آلپینا روبرو می شوید. چرم مشکی اثری جادوئی بر چشمان بیننده خواهد داشت. لوگوی برند نیز در قسمت های مختلف کار شده تا نمایانگر مناسب تاریخی این نسخه باشد.

در بخش پیشرانه از تپنده 3 لیتری 6 سیلندر توربودوقلو به 488 اسب بخار خروجی و گشتاور 729 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.
آلپینا بی3 طی 3.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت نیز 305 کیلومتر بر ساعت است. این آمار برای یک خودرو لوکس در نوع خود بی نظیر است.

آلپینا بی3 به سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی مجهز است. همچنین سیستم ترمز نیز بروزرسانی شده تا در برابر حرارت بالا مقاومت و عملکرد دقیق تری داشته باشد.
سیستم اکزوز اسپرت نیز در عقب خودرو با یک خروجی 4 تایی خبر از هیولای درون این اشراف زاده آلمانی دارد.

نام کامل این محصول، آلپینا بی3 نسخه پنجاه سالگی ب ام و آفریقای جنوبی است و بر چسب قیمت 162400 دلاری دارد. البته هر 5 دستگاه موجودی محصول به فروش رسیده است.

قیمت 162 هزار دلاری برای این آلپینا عدد سنگینی است زیرا طرفداران ب ام و اگر از تولید محدود آلپینا صرف نظر کنند با پرداخت 119 هزار دلار می توانند یک دستگاه ام3 سی اس را خریداری کنند که اسبی سرکش و رام نشدنی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط