فونیکسریمکسبهتام

سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون دلاری ب‌ام‌و در بریتانیا

عصر خودرو- ب ام و۷۵۰ میلیون دلار در کارخانه‌های بریتانیا برای تولید "مینی" تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون دلاری ب‌ام‌و در بریتانیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ب ام و روز دوشنبه (11 سپتامبر) اعلام کرد که 600 میلیون پوند در کارخانه‌های خود در بریتانیا سرمایه‌گذاری می‌کند تا سال 2030 برند مینی تمام الکتریکی را تولید کند و پس از سال‌ها عدم قطعیت مرتبط با برگزیت، رونق جدیدی به صنعت خودروی بریتانیا بدهد.

    این خودروساز برتر آلمانی از سال 2026، دو مدل الکتریکی مینی کوپر 3 درب و کراس اوور جمع و جور مینی اِیسمن را در کارخانه مینی خود در آکسفورد تولید خواهد کرد.

    میلان ندلکوویچ، مدیر تولید ب ام و گفت: این کارخانه از سال 2030 فقط مدل‌های الکتریکی تولید خواهد کرد و بسیاری از این خودروها به بازارهای سراسر جهان صادر خواهند شد.

    ندلیکوویچ در گفت‌وگو با خبرنگاران در آکسفورد گفت که این شرکت قصد دارد از باتری‌های ساخت اروپا در مدل‌های جدید ساخت آکسفورد استفاده کند اما مشخص نکرد که آیا این باتری‌ها از بریتانیا می‌آیند یا خیر و این موضوع بستگی به جذابیت بازار برای تامین‌کنندگانش دارد. همین دو مدل نیز در چین ساخته می‌شود و صادرات آن خودروها از سال 2024 آغاز می‌شود.

    کیمی بادنوک وزیر بازرگانی بریتانیا گفت: ما می خواهیم خودروسازی تنها در بریتانیا نماند، بلکه بهترین در جهان باشد.

    طبق گزارش رویترز، مینی اورجینال کوچک، سریع و مقرون به صرفه در سال 1959 به فروش رفت اما آینده آن در بریتانیا برای سال‌ها با توجه به نگرانی درباره انتقال تولید به آلمان، چین و یا جاهای دیگر نامشخص بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط