فونیکسریمکسبهتام

راهنمای تمیز کردن روکش صندلی ماشین

عصر خودرو- تمیز کردن روکش صندلی ماشین از جمله مواردی است که باید با دقت بالایی انجام پذیرد تا از وارد شدن هرگونه آسیب به روکش صندلی جلوگیری شود. روکش‌های چرمی حساسیت بالایی دارند و استفاده از شوینده‌های نامناسب موجب خراب‌ شدن آن‌ها می‌شود. به همین جهت توصیه داریم در انتخاب این شوینده‌ها دقت کنید و دستورالعمل‌های لازم را به طور دقیق انجام دهید. در ادامه این نوشتار مراحل تمیز کردن روکش‌های خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا انتها ما را همراهی کنید.

راهنمای تمیز کردن روکش صندلی ماشین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، میز کردن روکش صندلی ماشین مزایای قابل ‌توجهی برای شما به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل جلوگیری از تجمع آلودگی‌ها و باکتری است. همچنین تمیز کردن اصولی این روکش‌ها مانع از خراب ‌شدن و آسیب ‌دیدن آن‌ها می‌شود و همین موضوع می‌تواند به‌ وضوح اهمیت تمیز کردن روکش‌ها را بیان کند. برای تمیز کردن روکش صندلی بایستی مراحلی را پشت سر بگذارید تا در نهایت این روکش‌ها را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. به ‌طور کلی مراحل تمیز کردن روکش صندلی ماشین به ‌صورت زیر هستند و هر مرحله باید با دقت عمل بالایی انجام شود.

    جارو کردن ماشین

    در گام اول نیاز به جارو کردن فضای داخلی ماشین است. برای این امر توصیه داریم از برس نرم و یا جاروبرقی استفاده کنید؛ چرا که سهولت و راحتی بیشتری برای شما عزیزان به همراه دارند. استفاده از برس‌های سفت را فراموش کنید. این برس‌ها زمینه‌های خراشیده ‌شدن چرم روکش را فراهم می‌سازند. جارو کردن ماشین راه‌ حلی بسیار عالی برای تمیز کردن صندلی‌های چرمی و از بین ‌بردن آشغال‌های تجمع یافته و گردوغبار روی صندلی‌ها است.
    تمیز کردن صندلی با تمیزکننده‌ های مخصوص

    در حال حاضر تمیزکننده‌های مختلفی برای حذف آلودگی‌های مربوط به روکش‌های صندلی وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای استفاده از شوینده لازم است حتماً از دستمال‌های میکرو فایبر استفاده کنید. این دستمال‌ها به ‌خوبی می‌توانند گردوغبار روی صندلی‌ها را از بین ببرند. نکته‌ای که باید بدانید این است که انتخاب یک شوینده مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.شوینده روکش چرم و محلول صفر شویی از جمله گزینه‌های مناسبی هستند که به‌ هیچ‌ عنوان موجب تغییر رنگ روکش نخواهند شد.
    سابیدن چرم

    آلودگی‌ها می‌توانند به سطح صندلی نفوذ کنند؛ بنابراین توصیه داریم پس از ریختن شوینده روی دستمال به ‌آرامی روکش صندلی را تمیز کنید. برای این امر می‌توانید از فرچه‌های نرم نیز استفاده کنید. برخی از پاک‌کننده‌های خودرو در قالب اسپری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در صورت خرید این اسپری‌ها چند قطره از محلول را روی روکش صندلی اسپری کنید.

    در نهایت با انجام حرکات دورانی و آرام می‌توانید به ‌صورت اصولی آلودگی‌ها و کثیفی‌هایی که به صندلی نفوذ کرده‌اند را از بین ببرید. در گام بعد برای تمیز کردن روکش صندلی ماشین لازم است از یک دستمال جدید برای پاک کردن محلول شوینده استفاده کنید.
    استفاده از نرم ‌کننده

    پس از تمیز کردن صندلی با دستمال‌های میکرو فایبر نوبت به استفاده از نرم‌کننده‌های صندلی است. این نرم‌کننده‌ها دارای قابلیت‌های لازم برای محافظت از چرم صندلی‌ها نیز هستند و استفاده از آن‌ها مزیت‌های بسیار زیادی به همراه دارد. اگر بخواهیم اشاره‌ای به این مزایا داشته باشیم می‌توان مواردی همچون افزایش طول عمر روکش و منعطف شدن آن‌ها را نام برد.

    در انتخاب این نرم‌کننده باید دقت عمل بالایی را به کار گیرید. برخی نرم‌کننده‌ها کیفیت چندانی برای تمیز کردن روکش صندلی ماشین ندارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به روکش خودرو آسیب وارد سازد. نحوه استفاده از این نرم‌کننده‌ها به این شکل است که باید مقداری از آن‌ها را بر روی دستمال‌های میکرو فایبر ریخته و به ‌آرامی و با حرکات دورانی صندلی را تمیز کنید. اجازه دهید نرم‌کننده به مدت یک ساعت روی صندلی باقی بماند سپس آن را پاک نمایید.
    دستمال کشیدن صندلی

    آخرین مرحله از تمیز کردن روکش صندلی ماشین به دستمال کشیدن صندلی‌ها اختصاص می‌یابد. در این مرحله باید یک ‌بار دیگر صندلی‌ها را دستمال بکشید. این امر موجب براق شدن چرم صندلی خواهد شد.
    مهم ‌ترین نکات تمیز کردن روکش صندلی

    برای تمیز کردن روکش صندلی ماشین باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید. این نکات تأثیرات مثبت و قابل‌ توجهی در تمیز شدن روکش‌ها دارند؛ بنابراین نباید به ‌سادگی از کنار آن‌ها عبور نکنید.

        حتماً روکش‌ها را هر 3 تا 6 ماه با شوینده‌های مناسب و باکیفیت تمیز کنید.
        در صورتی‌ که استفاده بسیار زیادی از خودرو دارید و بیشتر در معرض آلودگی هستند، بهتر است هر ماه روکش‌ها را شستشو دهید.
        در صورتی ‌که تخصص خاصی برای تمیز کردن روکش‌ها ندارید حتماً از افراد متخصص و فعال در این حوزه کمک بگیرید. این متخصصان می‌توانند به ‌صورت کاملاً اصولی روکش‌ها را با استفاده از شوینده پارچه خودرو تمیز کرده و مانع از وارد شدن آسیب به آن‌ها شوند.
        برای تمیز کردن چرم حتماً مایع را روی دستمال بریزید سپس مورداستفاده قرار دهید. چرم‌ها جذب بالایی دارند و انتقال مستقیم مایع به چرم موجب ایجاد لکه‌های بزرگ‌تر می‌شود.
        استفاده از تمیزکننده‌های حاوی آمونیاک و سفیدکننده را فراموش کنید. این مواد موجب خراب ‌شدن چرم می‌شوند.
        همیشه مقدار کمی از تمیزکننده را برای بخش کوچکی مورد استفاده قرار دهید تا نسبت به کیفیت بالا و عدم آسیب ‌رسانی آن‌ها اطمینان یابید.

    کلام آخر

    با توجه‌ به مطالبی که بیان شد می‌توان به این نتیجه دست‌ یافت که شوینده‌های باکیفیت اثرات قابل ‌توجهی بر تمیز کردن روکش صندلی ماشین دارند. برای تمیز کردن این روکش‌ها بایستی دستورالعمل‌های خاصی توجه داشته باشید. رعایت این دستورالعمل‌ها و استفاده از شوینده‌های باکیفیت موجب افزایش ماندگاری و تمیز شدن کامل روکش صندلی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط