فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو» ؛

بازار روکش صندلی ایران در مسیر بومی شدن؟

عصر خودرو- همان‌طور که از تیتر گزارش ما برمی‌آید نخستین اتفاقی که توجه ما را در این راسته جلب کرد افزایش برندهای ایرانی در قفسه لوکس‌فروشان این راسته است که بخشی از آن به علت تحریم‌ها و نبود روکش‌های خارجی است و بخش دیگر کمیاب شدن روکش‌های خارجی به دلیل گران‌قیمت بودن آن‌هاست که با ارز امروزی و سود فروشنده درنهایت رقمی سرسام‌آور به وجود می‌آید که برای مالکان خودروهای داخلی خرید آن چندان به‌صرفه نیست.

بازار روکش صندلی ایران در مسیر بومی شدن؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، از این‌رو تولیدکنندگان ایرانی که در رأس آن‌ها شرکت بابل واقع در شمال کشور مشغول فعالیت است، باعرضه انواع کف‌پوش، نمدی روی داشبورد، کف‌پوش‌های قالبی، کاورهای درب صندوق و درب موتور و ..... نیاز بازار را به‌خوبی تأمین می‌کند. برندهایی مانند پارس کاور، آپادانا و ... همچنان به‌عنوان مشهورترین برندهای این راسته شناخته می‌شوند و کیفیت بسیار مناسبی را به مشتری‌های ایرانی تقدیم می‌کنند؛ ضمن اینکه باید در نظر داشت که روکش‌ها و کف‌پوش‌های داخلی قیمتی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر نسبت به نمونه خارجی دارند مگر اینکه روکش‌های مورد انتخاب شما از نوع ساخت چین باشد که قیمتی بسیار نازل دارند؛ اما عمر آن‌ها کمتر از 1.5 سال خواهد بود.
    قیمت یک روکش صندلی مناسب با عمری بیشتر از دو سال بر اساس میزان چرم، پارچه معمولی، مخمل و ... تعیین می‌شود، به‌نحوی‌که هر چه چرم بیشتر و باکیفیت‌تر در دوخت روکش صندلی مصرف‌شده باشد قیمت نهایی آن افزایش می‌یابد. تولیدکننده ایرانی در همین راستا و آغاز تحریم‌ها با مشکل اساسی تأمین مواد اولیه مانند پارچه یا نخ مواجه بود، اما حالا به نظر می‌رسد این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است و با کنار رفتن رقبای گران‌قیمت، به نظر می‌رسد این راسته به سمت فروش تولیدات بومی حرکت می‌کند.
    اما اگر در این حوزه پای گله و شکایت مردم بنشینید، اولین نارضایتی آن‌ها به قیمت‌های بالا روکش‌های صندلی برمی‌گردد چون در حال حاضر باید بیش از 285 هزار تومان برای یکدست روکش صندلی پراید هزینه کنید که حاکی از دو برابر شدن قیمت‌ها نسبت به اوایل سال قبل است. همچنین اغلب مشتریان از پایین آمدن کیفیت روکش صندلی‌ها نیز گله‌مند هستند که با توجه افزایش قیمت‌های جانبی و تهیه مواد اولیه، تولیدکننده از پارچه و مواد مرغوب استفاده نمی‌کند که موجب ساییده شدن یا نخ‌نما شدن بسیار زود روکش خواهد شد.
    برای خودروهای ایرانی همچنان کف‌پوش‌های قالبی از جنس پلی‌اتیلن در بازار موجود است که باقیمتی در حدود 150 تا 200 هزار تومان برای خودروهای ارزان‌قیمت تولید داخل قابل خریداری و نصب هست. ضمن اینکه کف‌پوش‌های قالبی و دست‌دوز چرم نیز به‌صورت کاملاً سفارشی برای انواع خودروها در بازار قابل خریداری است.همچنین در مورد دورفرمان نیز باید خاطرنشان کرد مدل‌های دوختنی که امروزه طرفدار بیشتری دارند با اجرت دوخت هزینه‌ای در حدود 60 هزار تومان دارند که با توجه به نوع چرم به‌کاررفته در ساخت آن‌ها این قیمت ممکن است تغییر کند. مدل‌های قالبی نیز که اکثراً ساخت کشور چین هستند قیمتی در حدود 30 تا 80 هزار تومان دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم