فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

بررسی بازار انواع روکش و کفپوش خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

عصر خودرو- این هفته نیم صفحه بازار هفته‌نامه خودروامروز میزبان بازار انواع روکش‌های خودرو مختص محصولات داخلی و همچنین کفپوش است؛ ‌بازاری که محصولاتی زیر ۱۵۰ هزار تومان کمتر در آن دیده می‌شود و به نوعی می‌توان گفت یکی از گران‌قیمت‌ترین بازارهای لوازم جانبی خودرو در ایران به شمار می‌آید.

بررسی بازار انواع روکش و کفپوش خودرو + جدیدترین فهرست قیمت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی کوتاه و مختصر این بازار، شما را با زیر و بم این بازار نیز آشنا کنیم تا با اطلاع کامل برای خرید به لوکس‌فروشی‌های مختلف در سرتاسر کشور مراجعه کنید. ضمنا در انتهای مطلب نیز فهرستی جامع از آخرین قیمت‌های این بازار را برای شما گردآوری کرده‌ایم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم. پس با این مقدمه کوتاه با بررسی بازار محافظان کابین خودرو همراه ما باشید.

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    نخستین اتفاقی که در این بازار بسیار به چشم می‌خورد، افزایش ناهمگون قیمت‌هاست. بدین شکل که افزایش قیمت ارز باعث شده تا تمامی فروشنده‌ها خصوصا خرده‌فروش‌های پایتخت با افزایش قیمت، محصولات خود را به مشتری بفروشند. اما چون این افزایش قیمت با روند یکسان و عمومی همراه نیست، بازار به این گران‌قیمتی، کاملا آشفته شده است؛ آشفتگی‌ای که از نوسانات قیمت ارز نشأت می‌گیرد و بازار روکش را هم بی‌نصیب نگذاشته است. باید گفت بیش از 70 درصد محصولات این بازار خصوصا برای خودروهای تولید داخل تماما در کشورمان تولید می‌شوند اما مواد اولیه آنها که شامل چرم، پارچه‌های نخی و پلاستیک، مخمل و ... می‌شود، از کشورهایی مانند چین به ایران وارد می‌شود. حتی فعالان این بازار اذعان دارند که نخ‌های چینی نیز برایشان به‌صرفه‌تر است با اینکه در نهایت از کیفیت کار کاسته می‌شود. در این بازار قیمت پکیج کامل روکش‌های صندلی برای خودروهای ایرانی با توجه به میزان چرم، درجه کیفی چرم، میزان پارچه نخی، مخمل‌های به کار رفته در روکش و خصوصا کیفیت و نوع دوخت از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت نهایی به شمار می‌آیند. محصولات تولید‌کننده‌هایی مانند شهر بابل در صدر بهترین و با‌کیفیت‌ترین محصولات موجود در این بازار شناخته می‌شوند. تولیدات بابل علاوه بر روکش و کفپوش‌های چند‌تکه و قالبی، نمدی‌های روی داشبورد، نمدی داخل صندوق و حتی زیر کاپوت را هم شامل می‌شود.  نکته حائز اهمیت این بازار این است که اگر برندهای این بازار و خصوصا کیفیت روکش‌های موجود در لوکس‌فروشی‌های مختص خودرو شما را راضی نکرد، می‌توانید با خرید چرم مورد نظر با کیفیتی مطلوب و البته بسیار گران‌قیمت طرح مورد نظر خود را به دوزندگان روکش خودرو بسپارید، البته باید تاکید کنیم این اختلاف قیمت با روکش‌های آماده در بازار شاید بیش از 2.5 برابر باشد!
    در مورد کفپوش‌ها نیز گفتنی است در حال حاضر کفپوش‌های قالبی پلی‌اتیلن و پلاستیکی در بازه قیمتی 70 تا 110 هزارتومان با بیشترین فروش در این بازار مواجه هستند؛ کفپوش‌هایی مقاوم در مقابل پوسیدگی و همچنین و نصب آسان و البته قیمت مقرون‌به‌صرفه یکی از بهترین انتخاب‌های این بازار شناخته می‌شوند. اما کفپوش‌های تماما چرم نیز برای خودروهای ایرانی در بازار موجود است که قیمتی به‌مراتب بیشتر از نوع پلی‌اتیلن دارند (‌حدود 130 تا 250 هزارتومان) و همچنین کیفیت و نمای بسیار بهتری را از داخل خودرو به مشتری ارائه می‌کنند. ضمنا گفتنی است اجرت نصب کامل روکش‌های صندلی و کفپوش‌ها در این بازار هر کدام به 30 تا 55 هزار تومان افزایش پیدا کرد است.

    نویسنده: محمد ملکی زاده
     

    برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط