فونیکسریمکسبهتام

ایران‌خودرو شفاف‌سازی کرد

اعلام جزییات قیمت‌گذاری دناپلاس دستی

عصر خودرو- در پی ایجاد سوال و ابهام برای مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصول دناپلاس دستی، گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور پاسخ‌گویی به افکار عمومی، جزییات قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام کرد.

اعلام جزییات قیمت‌گذاری دناپلاس دستی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- ایران‌خودرو عنوان کرده، تولید محصول دناپلاس با کد 70408 از زمان آغاز تولید تاکنون به صورت مستمر ادامه داشته و طبق مصوبه 547 شورای رقابت به بهای کارخانه‌ای 390 میلیون تومان به عنوان محصول پایه و مبنای قیمت‌گذاری درنظر گرفته شده است.
    بر همین اساس و طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت دناپلاس با کد 70323 به میزان 43.8 میلیون تومان کم‌تر از قیمت محصول مبنا، به قیمت 347 میلیون تومان تعیین نرخ شده است.
    ایران‌خودرو علت سو برداشت مشتریان را مبنا قرار دادن محصول دناپلاس با کد ٧۰٣١٧ برای قیمت‌ گذاری دناپلاس با کد 70323 دانسته و تاکید کرده تولید محصول ٧۰٣١٧ از مهر سال ١4۰١ متوقف شده و آخرین تولیدات این محصول در نیمه اول سال ١4۰١، مربوط به تعهدات ایجاد شده قبل از سال ١4۰۰ بوده است.
    این خودروساز عنوان کرده، در فروردین‌ماه 1402 براساس اعلام از سوی نهادهای ذی‌ربط و ضرورت افشای اطلاعات، بهای کارخانه‌ای محصولات را براساس صورت‌های مالی شش ماهه نخست سال 1401 که به تایید مراجع ذی‌ربط رسیده بود، منتشر و در سایت کدال افشا کرده است و به همین دلیل دناپلاس با کد 70317 در لیست قیمت فروردین‌ماه شرکت اعلام شده و به علت توقف تولید، از فهرست قیمت اردیبهشت و خرداد حذف شده است‌.
    این خودروساز درباره مشخصات دو خودرو و تفاوت‌های موثر در قیمت‌گذاری عنوان کرده، دناپلاس دستی کد ٧۰٣٢٣ دارای تفاوت‌هایی از جمله توربوشارژ، سانروف، رینگ آلومینیومی و اکسل عقب دیسکی است که سبب کاهش حدود 44 میلیون تومانی آن نسبت به خودروی مبنا شده است.
    ایران‌خودرو عنوان و تصریح کرده، قیمت‌گذاری محصولات براساس مصوبات نهادهای ذی‌ربط صورت می‌گیرد و به طور حتم این شرکت خود را ملزم به تبعیت از ضوابط جاری قیمت‌گذاری می‌داند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط