فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین نسخه هایبریدی یک خودرو ایرانی

دناپلاس با دو قلب رونمایی شد

عصر خودرو- شرکت ایپکو ( مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو) در حاشیه سیزدهمین همایش موتورهای درون سوز، از نسخه جدید و به روز هایبریدی یا دورگه بر پایه خودرو دنا رونمایی کرد.

دناپلاس با دو قلب رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، دنا هایبریدی در جدیدترین نسخه از به روز ترین تکنولوژی هم در زمینه موتور بنزینی و هم در زمینه موتور برقی بهره می برد. قلب بنزینی این خودرو از خانواده سه سیلندرهای جدید مرکز تحقیقات موتور ایران با حجم 1 لیتر است و در همراهی با موتور برقی ، حداکثر توان این سدان را به 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن را به 220 نیوتون متر می رساند.

     

    موتور برقی این سدان هایبریدی از باتری های 14 کیلووات ساعتی انرژی می گیرد و این باتری ها از طریق موتور بنزینی یک لیتری دائما در حال شارژ و انرژی رسانی به موتور برقی هستند. مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس هایبریدی تنها 3.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده و میزان دی اکسید کردن تولیدی این مدل به 77 گرم در هر کیلومتر می رسد که حدود نصف میزان دی اکسید کربن تولیدی یک خودرو تمام بنزینی است. این خودرو با ظرفیت کامل مخزن سوخت و همچنین شارژ کامل باتری های 14 کیلووات ساعتی توانایی پیمایش مجموع 1000 کیلومتر بدون توقف را دارد و به ازای هر 100 کیلومتر، تنها 15 کیلووات ساعت انرژی الکتریکی مصرف می کند. همچنین رنج حرکتی این خورد وبه صورت تمام برقی به 67 کیلومتر می رسد که با شارژ مجدد باتری ها توسط موتور بنزینی این بازه حرکتی تمدید و تکرار می شود.

    دنا پلاس هایبریدی که مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو به نمایش گذاشت، یکی از به روز ترین و جدیدترین نمونه های خودرو دورگه ایرانی است که حتی از برخی نمونه های با برند های معتبر خارجی نیز حداقل روی کاغذ عملکرد بهتر و قابل قبول تری دارد. نکته مهم در مورد این خودرو هایبرید در کنار مصرف سوخت به مراتب کمتر از نسخه بنزینی و آلایندگی پایینتر آن، گشتاور 220 نیوتون متری این خودرو است که کشش به مراتب بهتری را در مقایسه با پیشرانه بنزینی رقم می زند و انتظار می رود این مدل حدود یک تا دو ثانیه شتابگیری بهتری از مدل بنزینی داشته باشد.

    هنوز جزئیات بیشتری از این خودرو هایبریدی منتشر نشده اما در صورت معرفی به بازار ، این خودرو می تواند همگام با بروز ترین خودروهای هایبریدی، در مسیر برقی سازی صنعت و بازار خودرو ایران نقش آفرینی پررنگ و متفاوتی داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو