فونیکسریمکسبهتام

ادامه تأثیر کمبود جهانی ریزتراشه‌ها بر بازار خودروی انگلیس در ۲۰۲۲

عصر خودرو- انجمن تاجران و تولیدکنندگان خودرو در انگلیس اعلام کرد کمبود جهانی ریز تراشه‌ها در سال جدید میلادی هم به فروش خودرو در این کشور آسیب می‌رساند.

ادامه تأثیر کمبود جهانی ریزتراشه‌ها بر بازار خودروی انگلیس در ۲۰۲۲
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، کمبود جهانی ریز تراشه‌ها در سال جدید میلادی هم به فروش خودرو در انگلیس آسیب می‌رساند. عرضه خودرو در انگلیس در 2021 ضربه‌ سختی از بحران جهانی ریزتراشه‌ها خورد.
    انجمن تاجران و تولیدکنندگان خودرو در انگلیس اعلام کرد حدود یک ششم خودروهای جدیدی که در انگلیس در 2021 فروخته‌شده یا خودروی برقی بوده‌اند یا خودروهای هیبریدی. کل فروش خودروهای جدید در انگلیس حدود 1 درصد افزایش داشته و به 1.65 میلیون خودرو رسید. این رقم در 2020 برابر با 1٫63 میلیون واحد بود.
    مایک هاوز، رییس این انجمن با اشاره به تاثیر کمبود ریز تراشه‌ها بر فروش که روند بهبود شرایط از بحران کرونا را مختل کرده گفت:«به‌دنبال یک‌سال با فروش ضعیف نمی‌توان یک‌سال موفقیت‌آمیز داشت».

    کمبود ریزتراشه‌ها که از آن در بخش‌های مختلف خودرو از سنسورهای ترمز گرفته تا فرمان استفاده می‌شود، باعث شده خودروسازان در سراسر دنیا تولید خود را کاهش دهند یا حتی متوقف کنند. بنابراین قیمت خودروهای جدید و دست‌دوم در بحبوحه افزایش تقاضا بالا رفته‌است.
    هاوز گفت یک خودرو به‌طور متوسط بین 1500 تا 3000 ریزتراشه‌ نیمه‌رسانا احتیاج دارد.
    وی تاکید کرد با توجه به افزایش تقاضا، پیش‌بینی می‌شود کمبود ریزتراشه همچنان در 2022 بر بازار تاثیر بگذارد و این بحران در 2023 هم ادامه داشته باشد.
    انجمن تاجران و تولیدکنندگان خودرو در انگلیس قبل‌از شیوع کرونای اومیکرون پیش‌بینی کرده بود فروش خود رو در این کشور در 2022 برابر با 1.96 میلیون واحد باشد. درحالی‌که این رقم در شرایط طبیعی باید به 2.3 میلیون خودرو برسد.
    خودروهای تمام برقی 11.6 درصد از فروش خودرو در 2021 را در انگلیس تشکیل می‌داد، یعنی بیشتر از کل فروش این خودروها از 2016 تا 2020. فروش خودروهای برقی در ماه دسامبر یک‌چهارم فروش خودرو در انگلیس را به خود اختصاص داده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو