فونیکسریمکسبهتام

مخالفت تایوان با سرمایه‌گذاری فاکسکان در تراشه‌ساز چینی

عصر خودرو- مقامات امنیت ملی تایوان می‌خواهند شرکت فاکسکان را متقاعد کنند از سرمایه گذاری حدود ۸۰۰ میلیون دلاری در شرکت تراشه سازی چینی تسینگوا یونی گروپ دست بکشد.

مخالفت تایوان با سرمایه‌گذاری فاکسکان در تراشه‌ساز چینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از یک مقام تایوانی مطلع از مسائل امنیت ملی، گزارش کرد این توافق قطعا پیش نخواهد رفت.

    تایوان که بزرگترین سازنده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان است، نسبت به برنامه‌های چین برای توسعه صنعت نیمه رسانا، به میزان فزاینده‌ای محتاط شده و در بحبوحه تشدید نگرانی‌های تایپه از افزایش جاسوسی اقتصادی چین، قوانین جدیدی را پیشنهاد کرده است تا از سرقت فناوری تراشه خود توسط پکن جلوگیری کند.

    دولت این جزیره، ساخت تاسیسات پیشرفته در چین را برای شرکتهای تایوانی ممنوع کرده تا مطمئن شود بهترین فناوری خود را به چین برون سپاری نمی‌کنند. تایوان با افزایش فشار از سوی چین روبروست که این جزیره را بخشی از سرزمین خود می‌داند.

    طبق گزارش فایننشیال تایمز، کمیسیون هیات دولت تایوان هنوز رسما سرمایه‌گذاری‌ها را بازبینی نکرده است اما مقامات شورای امنیت ملی و شورای امور سرزمین اصلی بر این باورند که باید از این توافق جلوگیری شود.

    فاکسکان که تولیدکننده قراردادی محصولات اپل است، در بیانیه‌ای اعلام کرد گزارشهایی درباره این سرمایه گذاری به مقامات تایوانی داده است و به مذاکره با مقامات دولتی ادامه خواهد داد.

    فایننشیال تایمز به نقل از یک مقام آگاه در فاکسکان نوشت: روشن است که آنها این موضوع را به سطح امنیت ملی برده اند و چشم انداز این قرارداد ضعیف شده است و با افزایش تنشها در تنگه تایوان، تایید شدن این توافق بیش از پیش دشوار به نظر می‌رسد.

    تنش‌ها در تنگه تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، شدت گرفت. این اقدام از سوی پکن به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات محکوم شد.

    بر اساس گزارش رویترز، فاکسکان ماه گذشته اعلام کرد با سرمایه گذاری 798 میلیون دلار که توسط یک زیرمجموعه این شرکت انجام شده است، در غول تراشه سازی چینی تسینگوا یونی گروپ سهامدار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو