فونیکسریمکسبهتام

مشکلات ادامه دار صنعت خودرو آلمان با کمبود تراشه

عصر خودرو- یکی از مدیران خودرو سازی آئودی می‌گوید کمبود تراشه در صنعت خودرو آلمان برای سال‌ها ادامه خواهد داشت.

مشکلات ادامه دار صنعت خودرو آلمان با کمبود تراشه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مدیران ارشد آئودی گفت: کمبود‌های مربوط به نیمه هادی که گلوگاه‌هایی را برای صنعت خودروی آلمان ایجاد کرده است، علیرغم برنامه‌های سازندگان تراشه برای ساخت کارخانه در این کشور، سال‌ها به طول می‌انجامد.

    خودروسازان آلمانی و تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی به دلیل تاخیر در تولید که ناشی از کمبود جهانی تراشه است، به شدت آسیب دیده اند. مدیران و سیاست گذاران در حال تجدید نظر در خطوط عرضه هستند و سعی می‌کنند اتکا به تعداد انگشت شماری از تامین کنندگان تراشه‌های آسیایی و آمریکایی را کاهش دهند.

    برلین با میلیارد‌ها یورو یارانه با بزرگترین سازندگان تراشه قراردادی جهان تماس گرفته است. تراشه‌سازانی مانند اینتل ایالات متحده و TSMC تایوان در سال جاری برنامه‌های خود را برای ساخت کارخانه در آلمان اعلام کردند.

    رناته واچناور، رئیس تدارکات در آئودی متعلق به فولکس واگن گفت: به هر حال با حدود میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری سال‌ها طول می‌کشد تا این کمبود‌ها رفع شود.

    واچناور گفت که خودروسازان می‌توانند با کاهش انواع تراشه‌های مورد استفاده از 8 هزار نوع مختلف خودرو‌های امروزی، تنگنا‌ها را کاهش دهند.

    او گفت: ما باید از اهرم‌های زیادی برای تثبیت عرضه نیمه هادی‌ها استفاده کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم