فونیکسریمکسبهتام

دردسر معلولان، پارک خوردوهای شخصی زیر تابلوی «پارک ویژه معلولان»

عصر خودرو- رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: به خاطر بی‌توجهی مردم به تابلوهای ویژه پارک خودرو معلولان در شرایط کرونایی و به علت لغو طرح ترافیک، یافتن جای پارک خودرو برای معلولان مشکل‌تر از قبل شده و این بی‌توجهی‌ها، افراد دارای معلولیت و توانخواهان را به دردسر انداخته است.

دردسر معلولان، پارک خوردوهای شخصی زیر تابلوی «پارک ویژه معلولان»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: متاسفانه به جرات می توان گفت 80 تا 90 درصد خودروهایی که زیر تابلوی پارک ویژه معلولان، توقف کرده اند، معلول نیستند و با وجود نصب تابلو، مردم رعایت نمی کنند.

    وی ادامه داد: تاکنون مشاهده نشده که مردم خودروهای خود را پارک کرده باشند و فضای زیر تابلوی پارک خودروی معلول را خالی نگه داشته باشند.

    رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور افزود: مردم فکر نمی کنند که اگر زیر تابلوی پارک خودروی ویژه معلولان، توقف کنند چه مزاحمت های زیادی را برای فرد معلول ایجاد می کند و اگر فرد معلول نتواند در فضای تعبیه شده خودش، پارک کند به مشقت می افتد وبه طور مثال اصلا دیگر نمی تواند به خرید برود.

    مومن سرایی افزود: گاهی فرد معلول به خاطر آنکه جای پارک خودرو از سوی برخی مردم بی توجه اشغال شده، مجبور می شود خودروی خود را به طور دوبل پارک کند که آن هم با جریمه یا حمل خودرو با جرثقیل مواجه می شود.

    وی گفت: در اینگونه مواقع پلیس به جای اینکه ابتدا خودروهای غیر که زیر تابلوی پارک ویژه خودروی معلول را جریمه کند، سراغ خودروی فرد معلول می رود و او را جریمه می کند در حالیکه انصاف نیست و فرد معلول واقعا چاره ای ندارد و محدودیت های خاص خود را دارد. ممنوعیت توقف خودرو زیر تابلوی پارک ویژه خودروی معلولان باید بیش از گذشته، فرهنگ سازی شود.

    مومن سرایی از شهروندان و رانندگان خواست با توجه به محدودیت فضای پارک برای معلولین، در صورت خالی بودن جای پارک معلولین به هیچ عنوان در این مکان‌ها پارک نکنند و به حقوق شهروندی معلولان احترام بگذارند و این جای پارک‌ها را برای خودروهای معلولین محفوظ نگه دارند.

    برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر توسط جرثقیل حمل می شود و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو