فونیکسریمکسبهتام

در ۴ روز اول اجرای طرح انجام شد؛

اعمال قانون ۱۲ هزار خودرو در تهران بخاطر توقف در پیاده‌روها

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اعمال قانون برای ۱۲ هزار و ۴۱۴ خودرو در چهار روز ابتدایی آغاز طرح تشدید برخورد با پارک خودرو در پیاده‌روها خبر داد.

اعمال قانون ۱۲ هزار خودرو در تهران بخاطر توقف در پیاده‌روها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه افزود: طرح تشدید برخورد با تخلف پارک و توقف در پیاده‌روهای معابر شهر تهران از روز شنبه در همه معابر پایتخت توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجرا است.

    وی با اشاره به اعمال قانون برای 12 هزار و 414 راننده‌ای که مرتکب این نوع تخلف شده بودند، ادامه داد: به طور متوسط روزانه بالای سه هزار وسیله نقلیه در طرح تشدید برخورد با تخلف پارک و توقف در پیاده‌رو در سطح معابر اعمال قانون شده‌اند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: وقتی در حال بررسی آمار برخورد با این نوع تخلف بودیم، دریافتیم که روز شنبه بیشترین ثبت آمار را ثبت کرده و روز یکشنبه این تخلفات کمتر و در روزهای بعدی این آمار کاهش پیدا کرده است.

    سرهنگ مومنی در ادامه با تاکید بر اینکه قطعا آمار برخورد با تخلف پارک در پیاده‌روها در سطح معابر شهر تهران در هفته آینده کاهش پیدا می‌کند، گفت: در روزهای ابتدایی اجرای این طرح برخی این موضوع را زیاد جدی نگرفتند ولی وقتی جدیت و قاطعیت پلیس را ببینند، حتما همراهی و همکاری خواهند داشت.

    پنج هزار اعمال قانون روزانه برای نبستن کمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه حین رانندگی

    وی در بخش دیگری گفت: طرح تشدید برخورد استفاده و صحبت با تلفن همراه رانندگان در حین رانندگی نیز از روز شنبه در سطح معابر شهر تهران آغاز شده است؛ علت بیش از 50 درصد از تصادفات در سطح معابر پایتخت به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس در قبال حفظ جان و اموال مردم مسوولیت دارد، افزود: لذا طرح تشدید برخورد با استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در حال اجراست و رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند؛ حدود 15 هزار راننده‌ای که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده کرده بودند، اعمال قانون شدند، یعنی روزانه به طور متوسط چهار هزار راننده این تخلف را انجام دادند.

    سرهنگ مومنی با اشاره به اینکه به این رانندگان هشدار و تذکر لازم در خصوص خطرات ناشی از این تخلف داده شد، اظهار کرد: طرح برخورد و اعمال قانون استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی توسط رانندگان همزمان در سطح معابر شهر تهران در حال اجراست؛ بستن کمربند ایمنی نهادینه شده ولی برخی مواقع مشاهده شده که راننده و مخصوصا سرنشین جلو و افرادی که از شهرستان‌ها به سمت تهران می‌آیند این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

    وی خبر داد: روزانه در شهر تهران حدود یک هزار راننده نیز به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی اعمال قانون می‌شوند.

    تشریح وضعیت ترافیکی تهران

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز اعلام کرد: با بررسی‌هایی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح امروز از سطح معابر بزرگراه‌های شهر تهران انجام شد، شروع ترافیک در مسیرهای غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران و معابر پرتردد و دارای ترافیکی سنگین را در سطح پایتخت شاهد بودیم.

    سرهنگ علی‌اصغر شریفی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت آباد، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح و حکیم در مسیر غرب به شرق از شهید ستاری دارای ترافیک سنگین هستند، اظهار کرد: در بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه یادگار امام (ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه علامه از دهکده، بزرگراه شهید زین‌الدین در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع) و در ادامه از سراج، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم.

    وی اضافه کرد: بزرگراه علامه، بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گل‌ها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از یادگار و جانبازان از میدان امام رضا (ع) دارای بار ترافیکی سنگینی هستند؛ گفت که در تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

    اکثر واژگونی‌ها در ابتدای صبح به دلیل خواب‌آلودگی رانندگان است

    سرهنگ شریفی تاکید کرد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به منظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیرهای ناگهانی خودروها به منظور ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می دهند.

    وی افزود: بی نظمی‌ها و رعایت نکردن حقوق دیگران برای زودتر رسیدن به خروجی‌ها در رمپ‌ها و همچنین تغییر مسیرهای ناگهانی در حین حرکت باعث ترافیک و بروز تصادف می‌شود؛ از رانندگان تقاضا داریم در حین رانندگی ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بین خطوط حرکت و برای تغییر مسیر از چراغ راهنما استفاده کنند.

    رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: اکثر واژگونی‌ها در ابتدای صبح به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است چون رانندگان با چشمان خواب‌آلود و خستگی پشت فرمان نشسته و حوادث ناگواری را به همین دلیل به وجود می‌آورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط