فونیکسریمکسبهتام

تحقق تولید ۱.۲ میلیون خودرو با وجود شیوع کرونا

عصر خودرو- آمارها حاکی است تعطیلی یک هفته‌ای ناشی از شرایط قرنطینه اجباری، تاکنون اختلالی در وضعیت تولید قطعه سازان و خودروسازان ایجاد نکرده و به اعتقاد برخی کارشناسان همچنان می‌توان به دستیابی به تیراژ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو هدفگذاری شده در سال ۹۹ امیدوار بود.

تحقق تولید ۱.۲ میلیون خودرو با وجود شیوع کرونا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اهداف کمی تولید گروه محصولات منتخب در بخش صنعت را در سال «جهش تولید» اعلام کرد که بر پایه آن، تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت از سوی خودروسازان برنامه‌ریزی شده است.

    در هفته های گذشته با اجرایی شدن قرنطینه خانگی و ممانعت از فعالیت واحدهای کسب و کار، دستیابی به این هدف مورد تردید قرار گرفت.

    در این زمینه، مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو  افزود:‌ پس از اخذ مجوز یک هفته ای تعطیلی 16 تا 23 فروردین ماه از وزارت صنعت و توافق با خودروسازان، اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای قطعه سازی آغاز شد و در برخی واحدها 20 تا 30 درصد نیروها به دلیل بیماری های پیش زمینه ای مثل ناراحتی کلیه و غیره، از حضور در محل کار معاف شدند.

    به گفته این مقام صنفی، از 23 فروردین که مجدد کار در واحدهای قطعه سازی آغاز شده تاکنون تیراژ خوبی را در دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا شاهد بودیم.

    وی بیان داشت:‌ به دلیل پرداخت بخش عمده تسهیلات پنج هزار تومانی از سوی خودروسازان، قطعه سازان سال جدید را پُر انگیزه و جیب پُر پول آغاز کردند و برآورد می شود با بازگشایی تدریجی سایر اصناف، بهبود بیشتری را در تولید و افزایش شمارگان تولید شاهد باشیم.

    بیگلو در عین حال یادآور شد:‌ تعطیلی برخی اصناف از جمله تعمیرکنندگان دستگاه ها، واحدهای برق و الکترونیک، عرضه کنندگان لوازم یدکی و غیره در روزهای گذشته مشکلاتی در عرضه مطلوب قطعات به وجود آورد، همچنین در بحث لجستیک به دلیل توقف حمل و نقل بار مشکلات زیادی در کار وجود داشت که از امروز و با برداشته شدن محدودیت تردد بین استانی، مشکلات کاهش خواهد یافت.

    وی گفت:‌ از زمان آغاز به کار خودروسازان در سال جدید، به طور متوسط ایران خودرو و سایپا هر یک روزانه دو هزار دستگاه تولید داشته اند.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو درخصوص ادامه فعالیت ها در شرایط بحران کرونا، خاطرنشان کرد:‌ اگر موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و بازگشایی پلکانی واحدها به خوبی انجام شود، قطعه‌سازان و خودروسازان می‌توانند روال افزایش تیراژ خود را حفظ کنند و در مدت کوتاهی به بالای دو هزار دستگاه در روز دست یابند.

    وی ادامه داد:‌ در غیر این صورت، اگر واحدها مجبور به رعایت شرایط قرنطینه باشند، دستیابی به تیراژ هدفگذاری شده دچار مشکل می شود، هر چند با تعطیلی یک هفته ای یاد شده و لغو یک هفته از تعطیلات دو هفته ای تابستانی چیزی را از دست ندادیم.

    بیگلو اظهار داشت:‌ حتی اگر یک هفته دیگر مجبور به توقف فعالیت ها به دلیل شرایط قرنطینه شویم، باز هم می توان با لغو یک هفته دیگر باقی مانده از تعطیلات تابستانی به حفظ و افزایش تیراژ تولید امیدوار باشیم؛ بر این اساس، در شرایط کنونی دستیابی به شمارگان تولید هدفگذاری شده برای امسال امکانپذیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو