فونیکسریمکسبهتام

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تهران پاسخ داد:

آیا قیمت خودرو در شب عید ارزان می‌شود؟

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تهران می‌گوید: پیش‌بینی قیمت خودرو در شب عید بسیار سخت شده است، چرا که قیمت خودروها در بازار به طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. علت افزایش یک باره قیمت خودروهای داخلی نیز سرکوب قیمت‌های کارخانه از سوی دولت است.

آیا قیمت خودرو در شب عید ارزان می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت‌گذاری دستوری، سرکوب قیمت خودروها دوباره کار دست وزارت صمت داد. سال گذشته بود که دولتی‌ها برای فرار از معضل گرانی قیمت خودرو و عدم ورشکستگی خودروسازان تصمیم گرفتند که عرضه خودرو با نرخ پنج درصد زیر قیمت بازار را اجرا کنند. حالا در پایان سال 98 نه تنها این طرح شکست خورد بلکه بازار خودرو دوباره دچار سردرگمی و قیمت خودروها دوباره به طور کاذب گران شده است؟ علت بازگشت گرانی در بازار خودرو چیست؟

    در همین حال، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت خودرو در شب عید ارزان شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی قیمت خودرو در شب عید بسیار سخت شده است، چرا که قیمت خودروها در بازار به طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. علت افزایش یک باره قیمت خودروهای داخلی نیز سرکوب قیمت‌های کارخانه از سوی دولت است. با قیمت‌گذاری دستوری دولت بر خودروهای کارخانه‌ای باعث شده موج جدیدی از گرانی را در روزهای پایانی سال تجربه کنیم.

    محمدرضا نجفی‌منش افزود: آنچه که وجود دارد این است که قیمت خودروها از محل درب کارخانه تا پایان شب عید گران نخواهد شد. یعنی خودروسازان حق افزایش قیمت خودروها را ندارند. در مقابل نیز دولتی‌ها اجازه نمی‌دهند که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین تکلیف شود. چنانچه دولت اجازه می‌داد قیمت خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار فروخته شود قطعا با نابسامانی افزایش قیمت خودرو در شب عید مواجه نبودیم.

    او اظهار کرد: متاسفانه اعمال برخی قیمت‌های دستوری در صنعت خودرو باعث شده هم قیمت خودرو در سطح بازار گران شود و هم دلال و واسطه سودهای چندانی به جیب بزنند. این اقدام دولت جهت سرکوب قیمت خودروها هم به ضرر خودروسازان و هم به ضرر مردم تمام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو