فونیکسریمکسبهتام

چرا افزایش مکرر قیمت خودرو ارزش سهام خودروسازان را بالا نبرد؟

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت در شرایطی می‌تواند منجر به رشد سهام واحد تولیدی در بازار سرمایه می‌شود که هزینه‌ها ثابت بماند، گفت: ما تاوان غیراقتصادی بودن مقیاس تولید و بالا بودن هزینه واحدهای تولیدی را پرداخت می‌کنیم زیرا این موضوع موجب شده که سودی نصیب تولیدکننده نشود و شاخص بورس افزایش پیدا نکند.

چرا افزایش مکرر قیمت خودرو ارزش سهام خودروسازان را بالا نبرد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، جعفر قادری در پاسخ به اینکه چرا علیرغم افزایش قیمت محصولاتی مانند خودرو و اینترنت در سال جاری، سهام این مجموعه‌ها در بورس با اُفت روبه‌رو است، گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم این است که نقطه تولید برخی واحدهای تولیدی از نظر اقتصادی بهینه نیست و هزینه‌های تولید در پایین‌ترین سطح قرار ندارد.

    نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات مدیریتی در واحدهای صنعتی موجب می‌شود که در عین حال که قیمت کالای تولیدی مانند خودرو افزایش می‌یابد، کیفیت مطلوب به دست نیاید، ادامه داد: این وضعیت موجب شده که علاوه بر رشد قیمت، هزینه‌ها بیشتر شود و در عمل سودآوری واحدهای خودرویی افزایش چندانی پیدا نکند.

    وی اضافه کرد: در واحدهای دیگر نیز همین رویه وجود دارد؛ در واقع افزایش قیمت در شرایطی می‌تواند منجر به رشد سهام این واحد تولیدی در بازار سرمایه می‌شود که هزینه‌ها ثابت بماند و سودآوری افزایش یابد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از نظر مقیاس تولید در وضعیت بهینه نیستیم، تصریح کرد: ما تاوان غیراقتصادی بودن مقیاس تولید و بالا بودن هزینه واحدهای تولیدی را پرداخت می‌کنیم زیرا این موضوع موجب شده که سودی نصیب تولیدکننده نشود و شاخص بورس افزایش پیدا نکند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: از سوی دیگر تحریم‌ها، مشکلات اداری، تامین ارز و قید و بندهای موجود در برخی از واحدهای تولیدی موجب شده این واحدها نتوانند انتظارات سهامداران را برآورده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم