فونیکسریمکسبهتام

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

عدم مدیریت واحد شهری و روستایی از دلایل اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک است

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجا که مسئول واحدی برای ایفای نقش در زمینه مقابله با آلودگی های زیست محیطی در نظر گرفته نشده است به دنبال آن پاسخگویی واحد نیز وجود ندارد.

عدم مدیریت واحد شهری و روستایی از دلایل اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  ابوالفضل ابوترابی  درباره دلایل اجرا نشدن قانون هوای پاک، بیان کرد: متاسفانه در کشور ما ساختار نظام اداری و مدیریتی دارای ایرادات زیادی است و این امر باعث شده تا قوانین آنطور که باید، اجرایی نشود. 23 دستگاه به عنوان مجری قانون هوای پاک معرفی شده اند اما هریک از اجرایی کردن وظایف خود شانه خالی می کنند.

    وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه عدم وجود مدیریت واحد از دلایل اصلی اجرایی نشدن این قانون است. هر دستگاهی به یک بهانه بار را بر روی دوش دستگاهی دیگر می اندازد. امروز در اغلب کشورهای توسعه یافته شهرداری ها مسئولیت مقابله با آلودگی های زیست محیطی را بر عهده دارند.

    نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: متاسفانه از آنجا که مسئولی واحد برای ایفای نقش در زمینه مقابله با آلودگی های زیست محیطی در نظر گرفته نشده است به دنبال آن پاسخگویی واحد نیز وجود ندارد. ما باید به سمت اصلاح نظام اداری و مدیریتی کشور برویم.

    این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز پاسخگوی واحدی برای امورات محیط زیستی به خصوص در داخل شهرها وجود ندارد، تاکید کرد: بنده طرحی را در مجلس با عنوان مدیریت واحد شهری و روستایی مطرح کردم که در این طرح شهرداری ها پاسخگوی امورات محیط زیستی بودند اما این طرح در مجلس به تصویب نرسید.

    ابوترابی در ادامه درباره تاثیر کیفیت بنزین در آلودگی هوای شهرها، خاطرنشان کرد: در آلودگی هوا عوامل متعددی تاثیر گذار است و بنزین مصرفی خودروها، موتورسیکلت ها و اتوبوس ها نیز بی تاثیر نیست. ما باید به سمت تولید خودروها، موتورسیکلت ها و به ویژه اتوبوس های برقی برویم.

    وی در پایان افزود: عدم مدیریت واحد در شهرها و روستاها از دلایل اصلی اجرایی نشدن قانون هوای پاک است و این امر باعث شده تا هر دستگاهی مسئولیت خود را بر دوش دیگری انداخته و پاسخگوی واحدی وجود نداشته باشد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو