فونیکسریمکسبهتام

سهم خودروهای پاک آمریکا در کالیفرنیا به ۴۰ درصد رسید

عصر خودرو- کالیفرنیا ۴۰ درصد از فروش خودروهای بدون آلایندگی آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.

سهم خودروهای پاک آمریکا در کالیفرنیا به ۴۰ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که حدود 19 درصد از کل خودروهای فروخته شده در کالیفرنیا در سال گذشته، خودروهای بدون آلایندگی (ZEVs) بودند که 40 درصد از کل فروش این خودروها از جمله خودروهای هیبریدی در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دادند.

    جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده، خواستار آن شده است که 50 درصد از کل فروش خودروهای جدید تا سال 2030 خودروهای الکتریکی یا پلاگین هیبریدی باشد.

    گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، در سپتامبر 2020 برای اولین‌بار طرحی را برای حذف تدریجی خودروهای فقط بنزینی تا سال 2035 اعلام کرد و ایالت سال گذشته تصمیم گرفت تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت تا سال 2035 را ملزم کند که پلاگین هیبریدی یا الکتریکی باشند.

    حدود 12 درصد از خودروهای فروخته شده در کالیفرنیا در سال 2021 خودروهای بدون آلایندگی بودند. پایگاه داده کمیسیون انرژی کالیفرنیا در روز جمعه نشان داد که در سال 2022 حدود 346 هزار خودروی بدون آلایندگی در کالیفرنیا فروخته شد که مدل سه شرکت تسلا در رتبه اول جدول فروش قرار گرفت زیرا حدود 95 هزار خودروی الکتریکی در این منطقه فروخته شد و شاسی بلند کامپکت تسلا، با فروش حدود 94 هزار خودرو در این ایالت، در جایگاه دوم قرار گرفت.

    بر اساس گزارش رویترز، مردم کالیفرنیا سال گذشته حدود 51 هزار خودروی الکتریکی پلاگین هیبریدی خریداری کردند و در سال 2022 حدود 80 هزار شارژر خودروی الکتریکی در این ایالت نصب شد. در سال 2022 حدود 286 هزار خودروی الکتریکی با باتری با برد 200 مایل یا بیشتر فروخته شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم