فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع فیلتر خودرو در ایران؛

فیلترهای خودروی شما در بازار چند؟

عصر خودرو- گزارش بازار امروز را به یکی دیگر از قطعات پرمصرف خودرو اختصاص دادهایم که تولید آن در صنایع داخل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

فیلترهای خودروی شما در بازار چند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بازاری که در ادامه قصد بررسی آن را داریم بازار انواع فیلتر خودروهای داخلی و خارجی است که به شکل انبوه در کشورمان تولید می‌شود و برندهای خارجی نیز در آن به‌وفور یافت می‌شوند. همراه ما باشید با تحلیل روز وضعیت این بازار به همراه جدیدترین فهرست قیمت فیلترهای این راسته که برای شما گردآوری کرده‌ایم.
    روزگاری نه‌چندان دور در این بازار کاغذ فیلتر حکم طلا را داشت. چراکه صنعتگری با در اختیار داشتن کارگاه کوچکی و خرید ابزارهای در دسترس و ارزان‌قیمتی قادر به ساخت فیلترهای هوا و روغن برای خودروهای داخلی بود. کاغذ فیلتر به ارزانی در اختیار این صنعتگران قرار می‌گرفت و به‌صورت مجاز و یا اغلب غیرمجاز اقدام به تولید فیلتر می‌کردند. کاغذهای وارداتی در آن زمان اکثراً ساخت چین بود و بی‌کیفیتی در آن‌ها موج می‌زد و کیفیت کم آن‌ها باقیمت بسیار نازلشان توجیه می‌شد. تا اینکه در سال قبل با آغاز تحریم‌ها کاغذ فیلتر هم در بازار نایاب شد و اغلب تولیدکننده‌های کوچک که بدون استاندارد اقدام به تولید فیلتر می‌کردند و با بسته‌بندی‌های قلابی به بازار عرضه می‌کردند، با چالش کمبود مواد اولیه مواجه شدند. گر چه امروزه فیلترهای تقلبی در بازار هنوز هم دیده می‌شود اما در بین برندهای ایرانی در حال حاضر فیلترهای سرکان مشتری بیشتری دارند. برندهای خارجی نیز هرچند به‌صورت بعضاً قاچاق به کشور وارد می‌شوند اما این راسته همچنان تنوع خود را نسبت به سال‌های قبل حفظ کرده است. در قسمت فیلترهای اسپرت محصولات تقلبی بیشتر دیده می‌شود اما فیلترهای اصلی باقیمتی بیشتر از 1 میلیون تومان ناقابل به فروش می‌رسند. در بین فیلترهای اسپرت برند K&N با استقبال بیشتری در بازار مواجه است. در مورد پاشنه آشیل این بازار باید بگوییم فیلترهای بنزین موجود در بازار ساخت کشور چین است که مالکان خودروهای ایرانی قدرت انتخاب چندانی ندارند و اغلب مجبور به استفاده از فیلترهای بی‌کیفیت هستند و خلأ تولید داخلی در این زمینه به چشم می‌خورد. در مورد فیلتر روغن نیز باید خاطرنشان کرد که فیلترهای ساخت داخل به‌کلی بازار را قبضه کرده‌اند زیرا نه‌تنها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند بلکه مشتریان خودروهای داخلی نیز به آن‌ها روی خوشی نشان می‌دهند و اغلب فروش فیلتر روغن در این قسمت از بازار مربوط به محصولات ایرانی است. در مورد خدمات پس از فروش یا گارانتی نیز باید اشاره‌کنیم که اصلاً در این بازار دیده نمی‌شود و مشتری قبل از مراجعه به این بازار باید با آگاهی کامل و همچنین حواس‌جمع به این راسته وارد شود چراکه فیلترهای تقلبی با بسته‌بندی شکیل در قفسه فروشندگان متفرقه بسیار دیده می‌شود. در مورد افزایش قیمت‌ها نیز باید گفت نسبت به اوایل امسال نرخ‌ها با رشد 2 تا 5 درصدی مواجه شده‌اند و ثبات نسبی را تجربه می‌کنند، اگرچه هنوز هم قیمت‌ها در این بازار بسیار گران هستند.

    نویسنده: محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط