فونیکسریمکسبهتام

۱۲۰۰ گشت جاده‌ای تردد خودروهای زائران را کنترل می‌کنند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور گفت: هزار و ۲۰۰ گشت خودرویی از روز گذشته با استقرار در جاده‌های استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان تردد خودرویی زائران را کنترل و در صورت نیاز به یاری آنها خواهند رفت.

۱۲۰۰ گشت جاده‌ای تردد خودروهای زائران را کنترل می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار «سید تیمور حسینی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر این تعداد گشت جاده ای، یک هزار موتورسوار نیز در جاده ها حضور پیدا کرده اند.
    وی همچنین با اشاره به اعزام نیروهای کمکی به استان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام از هشتم مهر ماه، افزود: هم اکنون 6 هزار نیروی کمکی پیاده از سراسر کشور به کمک ماموران پلیس راه و راهور استان های یاد شده رفته اند.
    سردار حسینی افزود: غالبا در محورهای مواصلاتی استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان شاهد تردد پرحجم در عین حال روان هستیم، ضمن اینکه این افزایش تردد در استان هایی مانند همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، فارس و بخشی از اصفهان نیز مشاهده می شود.
    رئیس پلیس راه نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در میان مرزهای چهارگانه بیشترین مراجعه به مرز مهران صورت می گیرد اما تردد اصلی را در محورهای استان کرمانشاه شاهد هستیم چرا که زائرانی که از مهران عازم مراسم معنوی اربعین می شوند نیز عموما از محورهای کرمانشاه عبور می کنند.
    وی در ادامه از اعمال برخی محدودیت های ترافیکی 48 ساعت قبل از اربعین تا 48 ساعت پس از این روز در محورهای مواصلاتی استان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام خبر داد و گفت: این محدودیت شامل کامیون ها به استثنای آنهایی که حامل موادسوختی و فاسد شدنی هستند، می شود.
    سردار حسینی همچنین با دعوت رانندگان به رعایت قانون و پرهیز از انجام اعمال خطرناک مانند سرعت و سبقت های غیرمجاز، گفت: روز گذشته یک مورد حادثه واژگونی کامیون حامل مواد سوختی در محور ایلام - مهران رخ داد که بیش از 2 ساعت این محور را درگیر بار ترافیکی سنگین کرد.
    رئیس پلیس راه کشور در پایان با تاکید بر اینکه پلیس از همه توان خود به منظور روان سازی بار ترافیکی استفاده می کند، گفت: سایر مسئولان و همچنین خود مردم هم باید نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

    مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
    براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از 13 تا 30 مهرماه و در داخل عراق از 16 تا 27 مهر برنامه‌ریزی شده است.
    شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
    قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
    مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو