فونیکسریمکسبهتام

واکنش به قیمت‌گذاری برای تاکسی‌های آنلاین

منتظر دخالت‌های دیگر باشید / این کار ظلم به استارتاپ‌هاست

عصر خودرو- یک کارشناس استارتاپی معتقد است: دستورالعمل جدید وزارت کشور فتح بابی است برای کسانی که بعدا می‌خواهند این کار را تکرار کنند، تا پای بخش‌های مختلف دولتی برای دخالت در امور استارتاپ‌ها باز شود. وی همچنین در خصوص نحوه تعیین قیمت سفر تاکسی‌های اینترنتی گفت: در ۴۰ سال اخیر هیچ دولتی در کنترل تورم و قیمت‌ها موفق نبوده است.

واکنش به قیمت‌گذاری برای تاکسی‌های آنلاین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، براساس دستورالعملی که وزرات کشور برای تاکسی‌های اینترنتی در ابتدای هفته منتشر کرد، پرداخت دو درصد از هر سفر به شهرداری و دسترسی وزارت کشور به اطلاعات سفر مسافران از جمله مصوبه‌هایی است که با اعتراض جدی از سوی برخی از فعالان اقتصادی و به خصوص اعضای صنف تاکسی‌های اینترنتی مواجه شد.

    اما در بخش دیگر این ابلاغیه در خصوص نحوه محاسبه هزینه سفرها آمده که قیمت سفر برای تاکسی‌های اینترنتی براساس تاکسی‌های تلفنی تعیین می‌شود و اگر قیمت این سفرها بالا رود باید پیش از سفر به مسافر اعلام شود.

    روز دوشنبه، هشتم مهر ماه محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: از این پس سقف کرایه تاکسی‌های اینترنتی تابع نرخ‌های مصوب شورای شهر برای تاکسی‌های تلفنی است و نباید نرخ‌هایشان را در حالت داینامیک افزایش دهند؛ در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد شرکت‌ها مکلف هستند قبل از تأیید سفر به مسافر اعلام کنند که این نرخ‌ها از نرخ مصوب شورا برای تاکسی‌های تلفنی به دلیل ترافیک یا تقاضای زیاد، بالاتر است و مسافر با علم به این موضوع تصمیم به استفاده از خودروی آنها کند چرا که در چنین شرایطی نرخ خودروهای آژانس یا تاکسی‌های تلفنی از آنها کمتر خواهد بود.

    عادل طالبی، کارشناس و فعال حوزه استارتاپ در خصوص این دستورالعمل گفت: بدون شک این تفاهم‌نامه نه فقط در حق تاکسی‌های اینترنتی بلکه ظلمی در حق کل اکوسیستم استارتاپی است. فتح بابی است برای کسانی که بعدا می‌خواهند این کار را تکرار کنند تا پای بخش‌های مختلف دولتی برای دخالت در امور استارتاپ‌ها باز شود.

    وی افزود: وقتی که این استارتاپ‌ها کار را شروع کردند شهرداری کجا بود؟ شهرداری جز تراکم‌فروشی و… چه ویرانه‌ای را آباد کرده است؟ چرا به شهرداری اجازه این کار را داده‌اند؟ با کل این دستورالعمل مخالف هستیم و تمام تاکسی‌های اینترنتی که حاضر شده‌اند این دستورالعمل را امضا کنند نیز مورد سوال هستند؛ چون باعث می‌شود این کار رویه شود.

    این کارشناس استارتاپی معتقد است: محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و… باید پاسخگوی تاریخ باشند.

    طالبی خاطرنشان کرد: فقط تاکسی‌های اینترنتی نیستند، روزی می‌رسد که وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و… هم برای خودشان بخشنامه می‌دهند. آیا می‌خواهند یک عده حقوق‌بگیر به دولت اضافه کنند؟ آیا کوچک کردن دولت و مقاومتی کردن اقتصاد این است؟

    وی در خصوص قیمت‌گذاری برای تاکسی‌های اینترنتی گفت: در 40 سال اخیر هیچ دولتی در کنترل تورم و قیمت‌ها موفق نبوده است، باید به فرمایش دکتر چمران برگردیم که تعهد بهتر است یا تخصص؟ و ایشان گفت کسی که تخصص ندارد ولی مسئولیتی را می‌پذیرد، قطعا تعهد هم نخواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو