فونیکسریمکسبهتام

با واگذاری مطلق خودروسازی‌ها به بخش خصوصی فساد در این حوزه ریشه‌کن خواهد شد

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند که خصوصی سازی صحیح صنعت خودرو در ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت خودرو موثر است زیرا در یک فضای رقابتی، قیمت خودرو کاهش یافته و متعادل می شود و در این فضای رقابتی، فساد معنا نخواهد داشت و هزینه ها و رانت کاهش می یابد.

با واگذاری مطلق خودروسازی‌ها به بخش خصوصی فساد در این حوزه ریشه‌کن خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین،‌ عبدالله رضیان پیرامون موانع تحقق خصوصی سازی صنعت خودرو اظهار داشت: در گذشته تاحدودی اتفاقاتی در حیطه خصوصی سازی افتاده، اما دلیل عدم خصوصی سازی صد در صد و عدم واگذاری جامع صنعت خودرو به بخش خصوصی این است که دولت ها در مقاطع مختلف و ارکان نظام چندان موافق خصوصی سازی صنعت خودرو نبوده و استقبال خوبی از آن نکرده اند.

    نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: البته نگرانی هایی در این خصوص وجود داشت که بخش خصوصی موفق به تامین نقدینگی لازم نشود و یا به دلیل مشکلات نتواند مسیر را ادامه دهد اما مهم ترین و عمده ترین مانع تحقق خصوصی سازی، مقامات ارشد حاکمیت بودند که چندان مایل به واگذاری خودروسازی ها نبوده اند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات جدی در خودروسازی دولتی، بالا بودن هزینه است و اگر خودروسازی ها به صورت مطلق به بخش خصوصی واگذار شوند فساد معنا نخواهد داشت و در این صورت هزینه ها و رانت و فساد در حوزه خودروسازی کاهش خواهد یافت.

    رضیان گفت: اگر خصوصی سازی به شکل درست انجام شود فضا رقابتی خواهد شد و فضای خودروسازی کشور به سمتی پیش خواهد رفت که خودروسازان در یک فضای آزاد رقابت کنند.

    نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر مجموعه ای از امتیازات به خودروسازان دولتی داده می شود و آنان بدون آنکه رقیبی داشته باشند با هر کیفیتی اقدام به تولید خودرو می کنند و مردم نیز از وضعیت کیفی خودروها راضی نیستند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خصوصی سازی صحیح صنعت خودرو در ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت خودرو موثر است زیرا در یک فضای رقابتی، قیمت خودرو -که بر اساس معادلات اقتصادی موجود تعیین می شود- کاهش یافته و متعادل می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو