فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل محیط‌زیست:

طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم اجرا شود

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم گفت:‌ طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در سطح شهر قم که اکنون متوقف است،‌ باید هرچه سریع‌تر اجرا شود.

طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم اجرا شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید رضا موسوی  بیان کرد:‌ متأسفانه در حال حاضر نشانه‌هایی از اجرای طرح سه‌شنبه‌های بودن خودرو در قم مشاهده نمی‌شود و این آسیبی جدی برای فرهنگ‌سازی مؤلفه‌های حفاظت از محیط‌زیست در میان شهروندان است.

    وی بیان کرد: اجرای این طرح علاوه بر فواید زیست‌محیطی،‌ مقدمه‌ای برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری در قم است،‌ بنابراین باید فراهم کردن زیرساخت‌های آن در اولویت برنامه‌های مسئولان مدیریت شهری و سایر نهادهای متولی قرار گیرد.

    وی ادامه داد: اجرای موفق طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم به‌غیراز افزایش توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی،‌ نیازمند فراهم کردن مسیر امن برای تردد دوچرخه و عابران پیاده در سراسر شهر است تا شهروندان با خیال آسوده خودرو خود را کنار گذاشته و از سایر روش‌ها برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.

    موسوی گفت: شهر قم به دلیل تردد بیش‌ازحد خودروهای سواری به‌خصوص خودروهای تک‌سرنشین در آستانه مواجهه با آلودگی هوای شدید در اثر وارد شدن سوخت‌های فسیلی به محیط‌زیست است که برای جلوگیری از این مساله باید فرهنگ ترافیکی شهروندان اصلاح و آنان به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی،‌ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تشویق شوند.

    وی بیان کرد:‌ تشکل‌های مردم‌نهاد و دوستداران محیط‌زیست ازجمله مهم‌ترین عوامل برای تشویق اقشار مختلف برای اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و همچنین سایر طرح‌های مشابه برای کنار گذاشتن خودرو شخصی در ترددهای غیرضروری داخل شهر هستند.

    وی ادامه داد: هوای قم در حال حاضر با آلودگی‌های فراوان ناشی از بلند شدن ریز گردها مواجه است و اگر به‌سرعت فکری برای جلوگیری از نفوذ آلودگی‌های شیمیایی ناشی از تردد خودروها در آن نشود، سلامت شهروندان با آسیب‌های جدی مواجه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو