فونیکسریمکسبهتام

تاکید هیات رئیسه دانشگاه فردوسی بر سه شنبه های بدون خودرو

عصر خودرو- رئیس دفتر حوزه ریاست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اعضای هیات رئیسه این دانشگاه در پویش نمادین سه شنبه های بدون خودرو، برای فرهنگ سازی در استفاده کمتر از آن شرکت می کنند.

تاکید هیات رئیسه دانشگاه فردوسی بر سه شنبه های بدون خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، عادل سپهر  افزود: به همین منظور و در راستای فرهنگ سازی برای استفاده کمتر از خودرو، اعضای هیات رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد کرده است روز سه شنبه استفاده از دوچرخه و طی کردن مسیرهای کوتاه به صورت پیاده در دستور کار این اعضا قرار گیرد.
    وی اظهار داشت: استفاده از خودرو به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد که در این راستا دانشگاه فردوسی در سالهای اخیر طرح هایی را به عنوان دانشگاه سبز (حافظ محیط زیست) اجرا کرده است.
    وی گفت: به عنوان نمونه امکان استفاده بیشتر از دوچرخه برای رفت و آمد در سطح دانشگاه فراهم شده و با ایجاد پویش هایی برای استفاده کمتر از کیسه های پلاستیکی سعی در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست شده است.
    سپهر افزود: سه شنبه های بدون خودرو پویشی نمادین بود که اولین بار توسط محمد درویش یکی از مدیران سابق سازمان محیط زیست برای مشارکت بیشتر مردم در توجه دادن به تاثیر خودرو درآلودگی هوا از سال 95 در شهرستان اراک آغاز شد.
    وی اظهار داشت: طرح سه شنبه های بدون خودرو با هدف مشارکت بیشتر شهروندان در کاهش آلودگی هوا با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد و برخی بانک ها نیز به تبلیغ این طرح پرداختند.
    رئیس روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نقش دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه ادامه داد: طرح برداشتن یکی از دیوارهای این دانشگاه نیز در دست بررسی است و مطالعات اولیه آن انجام شده تا دانشگاه سبز بیشتر به جامعه معرفی شود.
    وی گفت: ایفای مسئولیت اجتماعی طبق سند راهبردی دانشگاه فردوسی یکی از جهت گیری های اصلی این دانشگاه است.
    سپهر، اثرگذاری اجتماعی را یکی از مهم ترین مسولیت های دانشگاه دانست و افزود: پرورش شهروند مسئول موجب ارتقای سطح رفاهی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است و این دانشگاه سعی دارد در راستای بر طرف کردن مشکلات جامعه پروژه های تحقیقی را تعریف و اجرا نماید.
    استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه فردوسی اظهار داشت: دانشگاه باید رسالت خود را در محیط پیرامونی خود و در سطح دانشکده ها آغاز کند و به همین دلیل در مرحله اول این طرح ها در خود دانشگاه انجام می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو