فونیکسریمکسبهتام

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت باید تصدی گری خود را از صنعت خودرو بردارد

عصر خودرو- حسینی کیا عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی : دولت باید تصدی گری خود را از صنعت خودرو بردارد.

دولت باید تصدی گری خود را از صنعت خودرو بردارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادآنلاین ، حجت الاسلام حسینی کیا اظهار کرد: دولت نباید به دنبال تصدی گری در صنعت خودرو باشد و باید جایگاه خود را به عنوان سیاست گذارتبیین کند .

    وی افزود: با توجه به انتشار خبرهایی مبنی بر پیشنهاد قطعه سازان برای خرید سهام ایران خودرو وسایپا گفت: هیچ ایرادی ندارد هرمجموعه ای توان مالی و مدیریتی و سبقه واهلیت دارد می تواند برای این خرید ورود کند البته دولت هم با ابزار های نظارتی باید هرزمان انحصاری ایجاد شد با ابزار تعرفه،  بازار داخلی را کنترل کند.

    حسینی کیا ادامه داد:با توجه به اینکه باید برای تصمیمات خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت شتاب بیشتری بگیریم  دولت‌ها در همه اقتصاد های موفق دنیا با نقش نظارتی حمایت از تولید کنندگان و مردم را اجرا می کنند و این موضوع هم باید در صنعت خودرو نهادینه شود.

      عضو هیت رییسه کمسیون صنایع و معادن در ادامه با اشاره به توان بالای فرزندان کشور و قطعه سازان داخلی گفت: باید اعتماد کنیم وکمک کنیم تا قطعه سازان داخلی فعالیت بیشتری داشته باشند و اهمیت اشتغال این قطعه سازان را درک کنیم. در خیلی از مناطق کشور حضور شرکتهای قطعه ساز داخلی سبب ایجاد یک گردش اقتصادی شده ودر درآمد خانوارهای آن منطقه تاثیر گذار است. لذا باید این شرکتها را تقویت کنیم تا فضای کسب کار بهبود یابد.

    حسینی کیا  با اشاره به دستاوردهای بزرگ قطعه سازی درداخل  تصریح کرد: امروز پیشرفته ترین قطعات الکترونیکی تا سخت‌ترین قطعات مهندسی در صنعت قطعه سازی کشور تولید می‌شود.

    وی در ادامه گفت: وقتی در صنعت قطعه سازی به حدی پیشرفت کرده ایم که ای سی یو خودرو و فرمان برقی و حتی ایربک می سازیم چرا باید برویم و سرمایه گذاری در چین بکنیم.  مگر جوانان ایرانی کم توان تر و کم هوش تر از آنها هستند فرق این جوانان با آنها این است که در آنجا هرچه داخلی سازی باشد تشویق می شود و اینجا باید برای ایجاد اشتغال به همه جواب پس داد .مالیات، بیمه و عوارض   داخلی بی مهابا به تولید کننده می تازند و دست آخر هم قطعات پرسود  از خارج وارد می شود. 

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا باید قطعه ساز داخلی شش ماه پول قطعه خود را از خودرو ساز نگیرد، گفت: اکنون مشکل نقدینگی موجب شده که  قطعه سازان نتوانند تولید کنند این در حالی است که همان قطعات مورد نیاز را  با دلار نقدی و با کیفیت کمتر از خارج وارد می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو