فونیکسریمکسبهتام

پیش‌فروش خودرو بدون پیش‌بینی احتمال اعمال تحریم‌ها صحیح نبود

عصر خودرو- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است خودروسازان باید در زمان پیش فروش خودرو اعمال تحریم‌ها را پیش‌بینی‌ می‌کردند و با توجه به این موضوع از متقاضیان ثبت نام به عمل می‌آورند.

پیش‌فروش خودرو بدون پیش‌بینی احتمال اعمال تحریم‌ها صحیح نبود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های پیشنهادی یکی از خودروسازان برای جایگزینی برلیانس با پراید، تیبا و کوییک، گفت: تاوان بی‌تدبیری برخی از خودروسازان را مردم باید بپردازند چراکه اگر خودروسازان در حوزه‌های مختلف مانند پیش فروش، مدیریت بهینه واحد تولیدی و... تدبیر لازم را به کار می‌گرفتند صنعت خودرو به وضع کنونی دچار نمی‌شد.

    خودروسازان در پیش فروش خودرو باید احتمال اعمال تحریم‌ها را در نظر می‌گرفتند

    نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروسازان باید در زمان پیش فروش خودرو احتمال اعمال تحریم‌ها را پیش بینی‌ می‌کردند چراکه در آن روزها این تنش‌ها تاحدودی احساس می‌شد.

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برخی خودروسازان پول‌هایی از مردم بابت پیش فروش ساندور و ... دریافت کردند که در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم‌ها گزینه‌هایی مانند پراید و.. را روبه رو خریداران قرار می‌دهند؛ یکی دیگر از نکاتی که در حال حاضر باعث نگرانی خریداران می‌شود زمان تحویل خودروی پیشنهادی است.

    علیزاده با بیان اینکه صنعت خودروسازی با مسائلی مانند کیفیت، پیش فروش و.. دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: صنعت خودروسازی در ایران عملکرد مناسبی ندارد اما در شرایط کنونی راهی جز حمایت از این صنعت نداریم باید در نخستین فرصت اقدامات لازم برای واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها انجام شود.

    حمایت دولت با شیوه کنونی صنعت خودروسازی را تنبل می‌کند

    وی اظهار کرد: حمایت دولت از خودروسازی‌ها باید به گونه‌ای باشد که این صنعت را تقویت کرده و باعث تنبلی آن نشود.

    اگرچه 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازان پرداخت شد که به صورت مقطعی مشکلات آنها را رفع کرد اما تاکنون وام ارزی به این صنعت پرداخت نشده است

    این نماینده مردم در مجلس دهم درباره تاثیر پرداخت تسهیلات به خودروسازان در بهبود تولید، خاطرنشان کرد: اگرچه 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازان پرداخت شد که به صورت مقطعی مشکلات آنها را رفع کرد اما تاکنون وام ارزی به این صنعت پرداخت نشده است.

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا خودروسازان بتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ادامه داد: خودروسازان حدود یک میلیون پیش فروش انجام دادند که در ماه های اخیر بخش زیادی از این پیش فروش ها به مردم تحویل داده شد.

    صنعت خودروسازی به اصلاحات ساختاری نیاز دارد

    نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت خودروسازی به اصلاحات ساختاری نیاز دارد، تصریح کرد: صنعت خودروسازی به استراتژی نیاز دارد تا مسیر اشتباه گذشته ادامه دار نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو