فونیکسریمکسبهتام

مدل‌های جدید پورشه ۸۱۷ باکسر و جی‌تی‌۴ رونمایی شدند +تصاویر

عصر خودرو -شرکت پورشه دو مدل جدید خود با نام‌های ۷۱۸ Boxster Spyder و ۷۱۸ Cayman GT۴ را معرفی کرد.

مدل‌های جدید پورشه ۸۱۷ باکسر و جی‌تی‌۴ رونمایی شدند +تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از فاش شدن تصاویر آزمایش دو مدل جدید پورشه و انتشار پیش نمایش معرفی این دو مدل، سری جدید پورشه 718 در دو نسخه 718 Boxster Spyder (رنگ سفید و طوسی) و 718 Cayman GT4 (رنگ زرد) معرفی شد. هر دو مدل به پیشرانه 4.0 لیتری جدید سری 718 باکسر مجهز شده‌اند، این پیشرانه تفس طبیعی دارای 6 سیلندر با قدرت خروجی 414 اسب‌بخار و 420 نیوتن‌متر گشتاور است. پیشرانه قدرت را از طریق سیستم انتقال شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند، هر دو مدل شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) را طی 4.4 ثانیه طی می‌کنند. حداکثر سرعت در دو مدل کمی متفاوت است، به این ترتیب که مدل باکسر اسپایدر قادر به ثبت سرعت 187 مایل بر ساعت (301 کیلومتر در ساعت) و کی‌من جی‌تی 4 تا 189 مایل در ساعت (304 کیلومتر بر ساعت) هستند. به همین جهت مدل 718 کی‌من جی‌تی 4 توانسته 10 ثانیه سریع‌تر از مدل پیشین خود یک دور پیست نورنبرگ را طی کند.

سیستم فنی هر دو مدل برروی قدرت و بازدهی متمرکز است، اما با این وجود، به دلیل کاهش مصرف سوخت، پیشرانه هر دو مدل به سیستم مدیریت سیلندر تطبیق‌پذیر مجهز شده، این سیستم در مواقع لزوم به طور موقف اتصال یک یا دو بانک سیلندر را قطع می‌کند. موتور همچنین از مکش متغیر و فشار تزریق‌کننده نیز بهره می‌برد که موجب شده تا بازدهی پیشرانه به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند.

جدا از قسمت فنی، اندازه خودرو مانند دیگر مدل‌های پورشه جمع‌و‌جور و جذاب طراحی شده است، 718 کی‌من جی‌تی 4 با الهام از جی‌تی‌4 کلاپ‌اسپورت در عقب دارای یک بال و دیفیوزر نسبتا بزرگ است که نیروی داون‌فورس را بدون تاثیر‌گذاری بر روی شتاب خودرو تا 50 درصد نسبت به مدل اصلی افزایش می‌دهد. در جلو نیز ورودی‌های هوای بزرگ به همراه اسپلیتر از نکات قابل اشاره محسوب می‌شوند.

از طرفی 718 باکسر در عقب دارای طراحی خاص درب صندوق با دو برآمدگی و یک چراغ ترمز افقی برروی آن‌ها است، این مدل همچنین به یک اسپویلر مجهز شده که در هنگام رسیدن به سرعت 120 کیلومتر در ساعت به صورت خودکار باز می‌شود. مهم‌ترین قسمت طراحی خاص دیفیوزر است که اسپایدر را به اولین نسخه پورشه باکسر تبدیل می‌کند که از نیروی داون‌فورس آیرودینامیک برروی محور عقب بهره می‌برد.

در داخل کابین هر دو مدل، مجموعه لوازم اسپرت پورشه به همراه سیستم هوشمند مرکزی این شرکت استفاده شده است، پورشه اعلام کرده که مدل اسپایدر با قیمت 96 هزار و 300 دلار و مدل جی‌تی‌4 با قیمت 99 هزار و 200 دلار برای پیش‌خرید دردسترس قرار گرفته‌اند، تحویل این مدل‌ها در بهار 2020 آغاز می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو