فونیکسریمکسبهتام

پورشه باکستر ۲.۰ را بشناسید

عصر خودرو: پورشه باکستر ۲.۰، کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی پورشه در نسل جدید، تغییرات زیادی را به خود دیده است.

پورشه باکستر ۲.۰ را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰
  • پورشه باکستر 2.0 را بشناسید
  • پورشه باکستر 2.0 را بشناسید
  • پورشه باکستر 2.0 را بشناسید
  • پورشه باکستر 2.0 را بشناسید
  • پورشه باکستر 2.0 را بشناسید

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی پورشه در نسل جدید تغییرات زیادی را به خود دیده است. پورشه علاوه بر قطعات بدنه و سیستم‌های قوای محرکه و انتقال قدرت، نام این خودرو را نیز دستخوش تغییر کرده است.

پورشه باکستر پس از 20 سال تغییرات عمده‌ای را در خود می‌بیند. برای شروع لازم است بدانید پورشه پیشرانه‌ی 6 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو را با نمونه‌ی چهار سیلندر تخت مجهز به توربوشارژر تعویض کرده است. حتی نام این خودرو نیز تغییر کرده و اکنون با نام 718 باکستر عرضه می‌شود.

نمونه‌ی خاکستری رنگ موجود در تصاویر، مدل پایه‌ی باکستر خواهد بود که به واسطه‌ی پیشرانه‌ی چهار سیلندر تخت جدید خود توانایی تولید 300 اسب بخار و 280 پوند فوت گشتاور را دارد. نمونه‌ی پایه‌ی نسل قبلی باکستر 35 اسب بخار و 74 پوند فوت کمتری در اختیار راننده قرار می‌داد. باکستر اس که با رنگ نارنجی در تصاویر به نمایش درآمده، نیز با 35 اسب بخار و 43 پوند فوت افزایش توان نسبت به مدل پایه، عاشقان سرعت و توان بیشتر را هدف قرار داده است.
طبق اعلام پورشه، نمونه‌ی مجهز به جعبه دنده‌ی دو کلاچه‌ی خاص این شرکت با نام PDK و بسته‌ی اسپرت کرونو باکستر توانایی رسیدن از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 4.5 ثانیه دارد. این زمان برای باکستر اس 4 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت نیز برای جدید‌ترین خودرو‌های پورشه 273 و 285 کیلومتر بر ساعت به ترتیب برای باکستر و باکستر اس خواهد بود.

برخلاف ظاهر باکستر‌های 2017 که تفاوت زیادی با نمونه‌های فعلی ندارند، اما طبق گفته‌ی پروشه این خودرو‌های به جز سقف پارچه‌ای، شیشه‌ی جلو، درب صندوق عقب و کاپوت، در سایر بخش‌های تماما از قطعات جدیدی در تولید آن‌ها استفاده شده است.

عمده تغییرات ظاهری صورت گرفته را می‌توان ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در سپر جلو و بخش جانبی خودرو در کنار باله‌ی جدید و زیبای پورشه که چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل کرده، نامید. چراغ‌های ال‌ای‌دی خاص پورشه با چهار نقطه‌ی روشن در طول روز، نیز به صورت سفارشی در باکستر تعبیه خواهند شد.

718 باکستر علاوه بر بهینه‌سازی‌های ظاهری، در باطن نیز تغییرات زیادی را به خود دیده است. سیستم فرمان و تعلیق جدید 718 باعث شده است تا طبق ادعای مسئولین این شرکت، 718 باکستر 10 درصد فرمان پذیری دقیق‌تری نسبت به نسل گذشته داشته باشد. پورشه دو نمونه‌ی مختلف سیستم تعلیق فعال در این خودرو به کار گرفته است؛ سیستم تعلیق پایه که 10 میلی‌متر کاهش ارتفاع را به ارمغان می‌آورد و نمونه‌ی پیشرفته‌ی PASM که توانایی کاهش ارتفاع تا 20 میلی‌متر را دارد.

هر دو نمونه‌ی 718 باکستر به صورت استاندارد با جعبه دنده‌ی 6سرعته‌ی دستی عرضه می‌شوند. جعبه دنده‌ی دو کلاچه‌ی PDK نیز به صورت سفارشی همراه نسل جدید باکستر عرضه می‌شود. رفتار نمونه‌ی مجهز به جعبه دنده‌ی دستی 718 به واسطه‌ی پکیج سفارشی اسپرت کرونو در سه حالت عادی، اسپرت و اسپرت پلاس قابل تنظیم است. این در حالی است که در صورت سفارش جعبه دنده‌ی PDK در کنار پکیج اسپرت کرونو از حالت چهارم پاسخ اسپرت، نیز بهره خواهید برد که در این حالت تمام بخش‌های خودرو جهت کسب بهترین شتاب‌گیری تنظیم خواهند شد.

پورشه 718 باکستر و باکستر اس از اواخر ماه ژوئن سال جاری در ایالات متحده و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد. برچسب قیمت نمونه‌ی پایه 50 هزار دلار خواهد بود و برای خرید باکستر اس حداقل به پرداخت 68400 دلار نیاز خواهید داشت.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو