فونیکسریمکسبهتام

پورشه کیمن؛ سوسماری کوچک در لباس باکستر

عصر خودرو -پورشه کیمن به‌عنوان کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودرو سوپر اسپرت در بازار رقابت بین خودروهای اسپرت گزینه‌ای بسیار جذاب و خیره‌کننده است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه می‌دهد.

پورشه کیمن؛ سوسماری کوچک در لباس باکستر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰
  • پورشه کیمن؛ سوسماری کوچک در لباس باکستر
  • پورشه کیمن؛ سوسماری کوچک در لباس باکستر
  • پورشه کیمن؛ سوسماری کوچک در لباس باکستر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، پورشه کیمن فقط یک خودرو معمولی با پشت یک برند مشهور نیست، بلکه این خودرو باقدرت و توانایی بالای خود توانسته در میان رقبای غول‌پیکری مانند فورد موستانگ GT350، شورلت کروت و حتی پورشه 911 قد علم کند و خودی نشان دهد. به همین دلیل نیز خریدوفروش پورشه کیمن نسل‌های قبل آمار قابل‌توجهی در بازار جهانی داشت. جثه عضلانی پورشه کیمن 718 و پورشه کیمنGTS به همراه موتورهای تخت توربوشارژ، تعادل جلو و عقب بسیار خوب و سیستم تعلیق پیشرفته نسل جدید این خودرو را به یک سوپر اسپرت تمام‌عیار با قابلیت‌های بالا در جاده‌ها تبدیل کرده است.

این خودرو درواقع بر روی پلتفرمی مانند پورشه باکستر سوار است به همین دلیل نیز شباهت بسیاری ازنظر ظاهری با این مدل دارد. اما اگر پورشه باکستر را یک کروکودیل قدرتمند فرض کنیم که رقبای خود را در یک نگاه می‌بلعد، پورشه کیمن با جثه کوچک خود مانند سوسماری است که لباس باکستر را به تن کرده است. در ادامه خواهیم دید که پورشه کیمن در نسل جدید خود چگونه طرفداران خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
طراحی بدنه پورشه کیمن 2019

باوجوداین که طراحی بدنه پورشه کیمن شباهت‌های زیادی با باکستر دارد، اما بازهم کیمن بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. لبه‌های تیز، فرم جسورانه چراغ‌ها و ورودی‌های هوای جانبی در دو طرف جلوپنجره برای تغذیه موتور توربوشارژ جلوه بصری بسیار جذابی به این خودرو داده است که می‌تواند فروش پورشه کیمن را در آینده تضمین کند.
نمای پشتی این خودرو نیز با بهره‌مندی از یک اسپویلر اتوماتیک و یک یا دو خروجی هوا در نسخه‌های متفاوت ظاهری بسیار تهاجمی به خود گرفته است. با این توصیفات دیدن این خودرو در همان نگاه اول چشم‌ها را به خود میخکوب می‌کند. زیرا که همه این ویژگی‌ها در بدنه‌ای جمع‌وجور یکجا به‌سختی پیدا می‌شود. خرید پورشه کیمن درواقع این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که با کوچک‌ترین سوپر اسپرت دنیا نیز بتوانید لذت یک سواری پرهیجان را تجربه کنید و در مقابل رقبایی مانند فورد و شورلت نیز حرفی برای گفتن داشته باشید.

داخل کابین این سوسمار مرموز
پورشه کیمن 2019 در داخل کابین خود نیز جذاب و لوکس و به‌روز به نظر می‌رسد. به لطف قرارگیری موتور در وسط خودرو، علاوه بر قسمت پشتی در قسمت جلویی این خودرو نیز فضای حمل بار بزرگی به وجود آمده است. بااینکه از نمای بیرون این خودرو به نظر کم ارتفاع و کوچک است اما فضای داخل کابین آن طوری طراحی و مهندسی‌شده تا بیشترین فضا را در اختیار سرنشینان قرار دهد. اندازه صندلی‌ها و فضای جلوی زانو مناسب نیز این خودرو را برای پیمودن مسیرهای طولانی مناسب‌تر از قبل کرده است.

پورشه کیمن 2019 به همراه بسیاری از استانداردهای روز دنیا برای خودروهای اسپرت به بازار خریدوفروش پورشه اضافه شده است. داشبورد و فرمان چرمی، فرمان چرخشی و تلسکوپی قابل تنظیم، سیستم تهویه هوای مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی پشت سری، صفحه نمایش 7 اینچی، سیستم صوتی با 8 اسپیکر و دو پورت USB و سیستم Porsche Communication برای ارائه امکانات اطلاعات سرگرمی، 8 ایربگ، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب برخی از امکانات مدل پایه پورشه کیمن 2019 می‌باشد. در مدل‌های ارتقا یافته آپشن‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی فراگیرBurmester Bose با 12 بلندگو و یک سیستم مسیریابی نیز به این کابین اضافه می‌شود.
تجربه رانندگی با پورشه کیمن 2019

پورشه کیمن در مشخصات فنی نیز بسیار شبیه به پورش باکستر است. این خودرو در 3 نسخه متفاوت با 3 موتور متفاوت ارائه می‌شود. موتور 2 لیتری پورشه کیمن 718 300 اسب بخار، موتور 2.5 لیتری پورشه کیمنS 350 اسب بخار و همین موتور 2.5 لیتری در پورشه کیمنGTS 365 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همه این موتورها به صورت 4 سیلندر و با گیربکس دستی 6 سرعته در حالت استاندارد ارائه می‌شوند. برای مدل‌های پریمیوم گیربکس اتوماتیک 7 سرعته نیز در نظر گرفته شده است.

پورشه کیمن 2019 یکی از بهترین خودروهای سوپر اسپرت دیفرانسیل عقب موجود در بازار است. این خودرو از هندلینگ بسیار نرم و قابل کنترلی برخوردار است که حتی در جاده‌های پر پیچ و خم نیز با آن می‌توانید با خیال راحت رانندگی کنید. علاوه بر رانندگی اسپرت این خودرو برای رانندگی روزانه در مسیرهای شهری نیز بسیار مناسب است. قیمت پورشه کیمن 2019 در نسخه پایه حدود 58 هزار دلار است که بسیار رقابتی است و احتمالاً سبب جنب و جوش بیشتر در بازار خریدوفروش پورشه خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم