فونیکسریمکسبهتام

خودروهای قدیمی اوراقی یا جواهرات فرسوده شهر

عصر خودرو- همه جای دنیا خودروهای کلاسیک بخش مهمی از پسا بازار خودرو به شمار می‌روند که گردشگران و محققان و دوستداران صنعت خودرو را به خود جذب می‌کنند.

خودروهای قدیمی اوراقی یا جواهرات فرسوده شهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هفت صبح، این رده جذاب از بازار اما در ایران مورد بی مهری قرار گرفته و در فقدان متصدیان شهری، هر روز شکل غم‌انگیزتری به خود گرفته و در بسیاری از مدل‌های خاص و کمیاب در حال فرسایش هستند. علاوه بر جنبه‌های نوستالژیک و تاریخی، این خودروها ارزش مادی و بعد مهندسی پررنگی داشته و توجه به اهمیت صنعت را یادآوری می‌کنند. اینجا می‌توانید توضیحات جالبی درباره شش خودرو کمیاب و مهم را که در تهران به امان خدا رها شده‌اند بخوانید. ارزش نگه‌داری بعضی از این مدل‌ها بسیار بالا است.

    .
    پونتیاک بونویل مدل 1965
    نسل چهارم بونویل در ایران به شدت کمیاب است و با توجه به طراحی و آرایش فنی خاصی که دارد، اغلب با قیمت بالایی رد و بدل می‌شود. اما نگاه کنید این جواهر ارزشمند که در آمریکا بین 18 تا 35 هزار دلار قیمت دارد، چطور در گاراژی متروکه به امان خدا رها شده است.
    .
    پژو 404 کوپه
    یک فرانسوی به غایت کمیاب که در دهه 40 خورشیدی به کشور وارد شده و علیرغم 50 سال کار، هنوز هم بدنه سالمی دارد. این خودرو اسپورت که در دو نسخه کوپه و کابریو سال 1967 به بازار جهانی عرضه شد، در اروپا بین 30 تا 70 هزار یورو بسته به سطح سلامت قیمت دارد.
    .
    جگوار XJ -12
    این نسخه خاص از نسل دوم جگوار که به شدت کمیاب و البته قدرتمند است، اقلا برای کلکسیونرهای خودرو چیزی بین 17 تا 40 هزار دلار قیمت داشته و جزو خاطره‌انگیزترین محصولات جگوار است. در این تصویر اما به خوبی حال فلاکت‌بار این پلنگپیر مشخص است.
    .
    چکر آئروباس 1969
    یکی از خاص‌ترین خودروهای دهه 40 خورشیدی همین استیشن 9 در و 12 نفره آمریکایی است که کمتر کسی اطلاعاتی دقیق درباره آن داشته و مشخص هم نیست چه کسی آنها را به ایران وارد کرده است. طبق بررسی های هفت صبح تنها 4 دستگاه از حدود 200 سری چکر وارد شده به کشور باقی مانده که همگی در حال خاک خوردن هستند. این مدل که به موتورهای هشت سیلندر 5٫2 تا 5٫7 لیتری کریسلر یا شورولت مجهز است، در آمریکا بین 5 تا 25 هزار دلار قیمت داشته و جزو اولین تاکسی‌های آمریکایی حاضر در ایران است. هنوز یک نسخه سفید رنگ و سالم از این خودرو در کشور موجود است که می‌تواند مبنای بازسازی نمونه‌های فرسوده قرار گیرد.
    .
    دایهاتسو شاراد 1978
    این هاچ‌بک پرتیراژ ژاپنی قطعا قیمت زیادی در بازارهای جهانی به عنوان محصولی کلاسیک ندارد ولی تصور کنید اگر دایهاتسو می خواست به بازار ایران نفوذ کند، چقدر بابت این محصول به عنوان نمادی که نشان می‌دهد در ایران ریشه داشته، حاضر است بپردازد؟ در چنین شرایطی این خودرو چهل ساله، حداقل 100 میلیون تومان ارزش دارد.
    .
    فولکس‌واگن SP2
    همین حالا نمونه‌های سالم و روپای SP2 بهایی بالغ بر 250 میلیون تومان دارند و در خارج از کشور هم بین 30 تا 60 هزار دلار قیمت دارد. قبلا به تفصیل درباره این کوپه سبک وزن آلمانی که در برزیل طراحی و تولید شده نوشته‌ایم. از این خودرو تنها 11 هزار دستگاه ساخته شده و در کل ایران کمتر از 5دستگاه از آن وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو