فونیکسریمکسبهتام

کیا سورنتو مدل ۲۰۱۷ را بشناسید

عصر خودرو -کیا برای مدل‌های ۲۰۱۷ کراس اوور محبوب خود یعنی سورنتو، ویژگی‌های جدیدی، چون سازگاری با سیستم‌های کارپلی اپل و اندروی گوگل را درنظر گرفته است.

کیا سورنتو مدل ۲۰۱۷ را بشناسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰
  • کیا سورنتو مدل 2017 را بشناسید
  • کیا سورنتو مدل 2017 را بشناسید
  • کیا سورنتو مدل 2017 را بشناسید
  • کیا سورنتو مدل 2017 را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سال 2003 بود که شرکت خودروساز کره‌ای کیا (Kia) شاسی‌بلند سورنتو (Sorento) را با پیشرانه‌ی 6 سیلندر V. شکل 3.5 لیتری هیوندای به قدرت 192 اسب بخار در بازار جهانی عرضه کرد. نسل اول سورنتو که درحقیقت اولین و آخرین نسل از سورنتوی شاسی‌بلند بود، در سال‌های 2007 و 2009 دو فیس‌لیفت دریافت کرد.

برخلاف نسل اول، سورنتو در نسل دوم (2009) شاسی یکپارچه را کنار گذاشت، وارد کلاس خودرو‌های کراس‌اور سایز متوسط شد و نماینده‌ای شایسته جهت نمایش زبان طراحی کیا لقب گرفت. سال 2014 نسل سوم سورنتو پلتفرم خود را با مینی‌ون کیا کارنیوال (سدونا) به اشتراک گذاشت و مجوز ورود به باشگاه پرافتخار ایمن‌ترین کراس‌اور‌های بازار جهانی را به دست آورد.

کیا اکنون برای مدل‌های 2017 کراس اوور محبوب خود یعنی سورنتو، ویژگی‌های جدیدی، چون سازگاری با سیستم‌های کارپلی اپل و اندروی گوگل را درنظر گرفته است. این کراس اوور پرفروش با مجموعه‌ای از تجهیزات پیشرفته که درتریم‌های پایین‌تر نیز در دسترس خواهند بود، می‌خواهد همچنان یکی از گزینه‌های جدی این کلاس باقی بماند.

از ویژگی‌های ایمنی اضافی سورنتو باید به ترمز‌های مستقل اضطراری، کروز کنترل هوشمند پیشرفته، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک از عقب، تابش دینامیکی چراغ‌ها و ... است که بدون هیچ هزینه اضافی در مدل SLX وجود خواهند داشت. این مدل رده بالا در نسخه دیفرانسیل جلو با قیمت 43900 دلار و در نسخه جفت دیفرانسیل با قیمت 45700 دلار به فروش گذاشته می‌شود.

تأمین انرژی مدل‌های L. و LX با همان موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر خطی صورت می‌گیرد که خروجی آن 185 اسب بخار و گشتاور آن 241 نیوتن متر می‌باشد. مصرف سوخت این مدل‌ها در نسخه دیفرانسیل جلو به ترتیب در شهر، بزرگراه و حالت ترکیبی 11.2 و 8.4 و 9.8 لیتر خواهد بود. مصرف سوخت نسخه دو دیفرانسیل هم 11.2 و 9.4 و 10.7 لیتر تخمین زده شده است.

نسخه EX با یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو ارائه می‌شود که 240 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور دارد. طبق تخمین EPA این مدل هم 10.2، 8.7 و 11.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند. بالاترین مدل سورنتو هم از موتوری شش سیلندر V. شکل به حجم 3.3 لیتر سود می‌برد که 290 اسب بخار قدرت و 342 نیوتن متر گشتاور دارد. مصرف سوخت این مدل در نسخه دو دیفرانسیل در شهر 13.1 لیتر و در بزرگراه 9.4 لیتر و به صورت ترکیبی 11.2 لیتر اعلام شده است.

قیمت ارزان‌ترین نسخه سورنتو که همانا مدل دیفرانسیل جلوی سری L. با موتور 2.4 لیتری است، 25400 دلار می‌باشد. قیمت مدل‌های شش سیلندر از 29 هزار دلار شروع می‌شود. قیمت پایه مدل توربو هم از 31 هزار دلار آغاز می‌گردد.

امکانات داخلی سورنتو 2017

قسمت داخلی این خودرو در دو رنگ ارائه شده و آنقدر زیبا هستند و حس خوبی را منتقل می‌کنند که حتما با دیدن آن آرزوی تجربه یک مسافرت دلنشین با این شاسی بلند را خواهید کرد. کار با نمایشگر این خودرو به دلیل استفاده از کلید‌های بزرگ و فونت ساده بسیار جذاب شده است. صندلی‌های عقب نیز به سادگی قابل تنظیم هستند و این امکان وجود دارد که از فضای بار کم کنید و همان مقدار فضا را به ردیف پشتی صندلی اختصاص دهید تا سرنشینان از فضای بیشتر لذت ببرند.

امکانات رفاهی سورنتو 2017

رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های جلو خودکار بعلاوه چراغ‌های گوشه‌بین ایستایی، مه شکن، دیلایت LED، پاور ویندوز یک بار لمسی، 3 عدد پریز 12 ولتی، دو عدد پورت USB، سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر 7 اینچی، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم تنظیم دوگانه دمای کابین به همراه دریچه‌های هواکش مجزا برای سرنشینان ردیف‌های دوم و سوم.

همچنین کیا سورنتو به فکر ایمنی سرنشینان خود نیز هست و بدین منظور از امکاناتی به شرح زیر بهره می‌برد:
ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم مدیریت پایداری وسیله نقلیه، سیستم کمکی شروع به حرکت از روی تپه، چراغ هشدار نبستن کمربند ایمنی برای تمام صندلی‌ها، حسگر‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو، دوربین دید عقب و قفل اتوماتیک درب‌ها بر مبنای حسگر سرعت.

باوجود امکانات گسترده بکار گرفته شده در سورنتوی GT-Line، در مقایسه با نسخه‌های پرچم‌دار مزدا CX-9 و تویوتا kluger علیرغم فضای کمتر، از حدود 5 تا 10 هزار دلار (AUD) بهای پایین‌تری برخوردار است.
پیشرانه سورنتو 2017

این اتومبیل توانمندی خود را مدیون پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل چهار سیلندر است که در کلیه سورنتو‌های چهارچرخ محرک AWD مشترک است. توان خروجی این موتور برابر 197 اسب بخار و گشتاور آن 441Nm بوده که در دور موتور‌های 1750 تا 2750 پدید می‌آید. اگر مایل به دانستن میزان تشنگی این خودرو به ازای طی مسیر صد کیلومتری هستید، بایستی بدانید که به 7.8 لیتر سوخت برای پیمودن مسیر 100 کیلومتری توسط این خودرو نیاز دارید.

ویژگی مفید در کیا وجود سیستم Dynamax است که در این روش بر اساس شرایط جاده و توزیع نیرو جداگانه به هرچرخ و تقسیم توان بر روی هر چرخ انجام می‌شود. کنترل لغزش در هر چرخی باعث ایجاد نیروی Traction بیشتر می‌شود و سنسور‌هایی بر روی هر چرخی وجود دارند که نیروی Traction را لحظه به لحظه پایش می‌کنند.


کلام آخر

در نهایت بایستی به اطلاع شما عزیزان برسانیم که این نسخه از سورنتو نسبت به نسل قبلی چه از نظر کیفیت کابین، سطح تکنولوژی و یا میزان کاربردی بودن، پیشرفت زیادی داشته، اما مواردی نظیر عملکرد نسبتاً ناخوشایند ترمزها، صندلی‌های کوچک ردیف سوم و فقدان اپل کارپلی و اندرویداتو می‌توانند به‌مثابه نقاطی سیاه در کارنامه سفید این خودرو ثبت گردند. همچنین اگر به‌طور منظم از هر هفت صندلی خودرو استفاده می‌نمایید، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر (در بازار استرالیا Kluger) گزینه‌های مناسب‌تری خواهند بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو