فونیکسریمکسبهتام

شاسی‌ بلندهای پر فروش پرطرفدار در بازار ایران را بشناسید

عصر خودرو- کمتر کسانی را پیدا می‌کنید که ماشین‌های شاسی بلند سوار شده باشند اما لذت سواری آن را انکار کنند. شاسی بلندها امروز یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرو در جهان به شمار می‌روند. تجربه رانندگان این مدل ماشین‌ها و البته سرنشینانشان از برخی مزیت‌های شاسی‌بلندها نسبت به سایر خودروها حکایت دارد. در ادامه این گزارش به معرفی تعدادی از شاسی‌بلندهای محبوب و قیمت‌های روز آن‌ها در بازار کشور پرداخته‌ایم.

شاسی‌ بلندهای پر فروش پرطرفدار در بازار ایران را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، یکی از شاخص‌ترین دلایل برای محبوبیت ماشین شاسی بلند، تجربه رانندگی و لذت قرار گرفتن در ارتفاع بیشتر برای سرنشینان است. ابعاد بزرگ این مدل خودروها در کنار استایل خاصی که به شما در حین رانندگی می‌دهد، از جمله دلایل دیگری است که می‌توان پرطرفدار شدن روز افزودن خودروهای شاسی بلند را به آنها نسبت داد.
    شاسی بلندها در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارند. اما نوسانات و افزایش قیمت خودرو در یکسال اخیر باعث شد قدرت خرید برای بخش بزرگی از شاسی‌بلند سوارها با کاهش مواجه شود. نتیجه اینکه، سبد انتخاب برای خرید یک ماشین شاسی‌بلند در ایران کوچکتر شده است.

    در این گزارش به ارزیابی برخی از خودروهای شاسیبلند به نسبت ارزان و محبوب در بازار ایران پرداخته شده است.


    «محصول مشترک» محبوب
    رنو داستر یا داچیا داستراولین، محصول مشترک میان رومانی‌ها و فرانسوی‌هاست. این شاسی بلند نخسین بار در سال 2010 طی همکاری مشترک دو خودروساز بزرگ رنو و داچیا معرفی و تولید شد. رنو داستر چند سالی است وارد بازار ایران شده و در تیپ‌های PE و SE به‌صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد. قیمت این خودرو در مدل دو دیفرانسیل 2017 در محدوده 291 تا 305 میلیون تومان است.


    کراساوور پرفروش
    کراساوور سانگ‌یانگ تیوولی، شاید به جرات جزو زیباترین محصولات و کمپانی «سانگیانگ» باشد. این ماشین به تعبیر برخی ماشین شاسی‌بلند محسوب می‌شود و در واقع یک کراساوور است. سانگ‌یانگ در سال 2014 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. در سال 2015 این خودرو شاسی‌بلند کره‌ایی وارد بازار جهانی از جمله بازار کره‌ایی پسند ایران شد. در همان ابتدای ورودش توانست نظر مشتریان ایرانی را جذب کند و جزو پرفروشترین خودروهای شاسی بلند این شرکت شود. سانگ یانگتیوولی محصول خاصی است که افراد با سلیقه‌های خاص را به خود جلب می‌کند. طراحی نمای جلو و عقب شما را یاد محصولات مینی‌ماینر می‌اندازد. قیمت سانگ یانگتیوولی در بازار کشورمان در تیپ فول آرمور حدود 335 تا 355 میلیون تومان است.

     


    نسل جدید رنو
    رنو کولئوس نسل دوم اولین خودروی زیبای رنو است که نسل اول آن در سال 2007 معرفی شد. نسل دوم این خودرو در سال 2016 بر روی خط تولید قرار گرفت. کولئوس شاسی‌بلند جدید از همکاری رنو و نیسان شکل گرفته است، این پلتفرم در خودروهای دیگری چون رنو کجار و نیسان ایکس تریل مورد استفاده قرار گرفته است. رنو در کولئوس جدید از طراحی بدنه بسیار زیبا، مدرن و هماهنگ استفاده کرده است. این زبان طراحی باعث شده، کولئوس جزو زیباترین خودروهای وارداتی کشور باشد. قیمت این خودرو در بازار 690 تا 750 میلیون تومان است.

     


    کره‌ایی پرطرفدار
    کیا سورنتو یک شاسی بلند پرطرفدار و محبوب در کره محسوب می‌شود. نسل اول کیا سورنتو در سال 2002 و نسل‌های بعدی در سال‌های 2010 و 2015 معرفی شدند. در نمای ظاهری کیا سورنتو از زبان طراحی جدید کیا بهره‌مند شده است که باعث شده طراحی این خودرو  شکیل و عامه‌پسند باشد. کیا سورنتو در بازار جهانی در دو مدل تک دیفرانسیل 5 نفره و مدل دو دیفرانسیل 7 نفره به فروش میرسد. قیمت سورنتو 2017 فول در بازار کشور حدود 720 تا 780 میلیون تومان است.

     

     


    شاسی بلند جوان پسند
    نسل جدید کیا اسپورتیج 2016 در واقع نسل چهارم این شاسی‌بلند پر فروش است. نسل اول آن در سال 1993 و نسل دوم و سوم به ترتیب در سال های 2005 و 2010 معرفی شدند. کیا اسپورتیج جدیداز نظر ظاهری چندان مانند سه نسل قبلی جذاب و جوان پسند نیست ولی طراحی قابل قبولی دارد. کیا اسپورتیج یک کراساوور شهری است پس نباید توقع استفاده آفرودی از آن را داشته باشید. قیمت کیا اسپورتیج QL در ایران حدود 605 تا 655 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو