فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۱۰۵»

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سیستم نظارت بر کیفیت هوای جهان در لندن

عصر خودرو- محققان اظهار کردند: شبکه نظارت بر کیفیت هوا شامل شبکه‌ای بیش از ۱۰۰ حسگر پیشرفته است که در سراسر لندن مستقر شده است.

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سیستم نظارت بر کیفیت هوای جهان در لندن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، بررسی‌ها حاکی از آن است که در شهر لندن - پایتخت انگلستان - پیشرفته‌ترین شبکه نظارت بر کیفیت هوا در جهان ایجاد شده است.

    طرح بررسی آلودگی هوا با عنوان تنفس لندن(Breathe London) را صادق‌خان - شهردار لندن - ارائه کرده است.

    این طرح که شامل شبکه‌ای با 100 حسگر پیشرفته تلفن ثابت و همراه است روی تیرهای چراغ برق و ساختمان‌ها نصب شده است و به‌طور مداوم، اطلاعات را از مناطق آسیب‌دیده و حساس مانند مدارس و مهدکودک‌ها در سراسر شهر ارسال می‌کند.

    فناوری پیشرفته با تحلیل داده‌های جدید، سطح بی‌سابقه‌ای از جزئیات بحران کیفیت هوا را در لندن فراهم و بینش جدیدی درباره منابع آلودگی ایجاد می‌کند. اطلاعات تولیدی در این شبکه در وب سایت Breathe London برای عموم افراد قابل دسترسی است و از نتایج این طرح می‌توان برای شهرهای سراسر جهان استفاده کرد.

    یکی دیگر از گام‌های برداشته شده در این شهر برای کاهش آلودگی، بهره‌گیری از ماشین‌های فشرده‌کننده گرد و خاک روی سطح جاده‌هاست. این دستگاه‌ها با حرکت روی سطح خیابان‌های شهر، گرد و خاک موجود روی آن را برداشته و به این شکل از ورود آن به هوا جلوگیری می‌کنند.

    سیاست‌های تشویقی دولت برای خرید و استفاده از خودروهای برقی نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است. هدف از این سیاست‌ها، افزایش سهم خودروهای برقی در حمل و نقل شهری است. پرداخت درصدی از قیمت خودرو و معافیت از برخی مالیات‌ها را می‌توان نمونه‌هایی از این سیاست‌های تشویقی دانست.

    شهردار لندن اظهار کرد: هوای آلوده در لندن یک بحران بهداشت عمومی است که هرساله باعث مرگ هزاران نفر در این شهر می‌شود همچنین عاملی برای افزایش ابتلاء به بیماری‌های ریوی و تنفسی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو