فونیکسریمکسبهتام

دلایل تکمیل نشدن طرح جامع حمل‌‌ونقل‌ کشور چه بود؟

عصر خودرو- از عوامل عدم تکمیل طرح جامع حمل و نقل کشور، عدم جمع‌بندی، تلفیق و عدم اتخاذ تصمیم، عدم هماهنگی و همکاری سایر ارگان‌ها د‌ر ارائه اطلاعات مورد نیاز، عدم همکاری د‌ر تأمین زیرساخت‌های فنی و نرم‌افزاری مورد نیاز بوده است.

دلایل تکمیل نشدن طرح جامع حمل‌‌ونقل‌ کشور چه بود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، بر اساس  جزء 2 بند (ج) ماده 30 قانون احکام دائمی بر‌نامه‌های توسعه کشور، طرح جامع حمل و نقل کشور با هدف پاسخگویی به تقاضاهای بالفعل و بالقوه، دستیابی به جایگاه مناسب د‌ر حوزه‌های ایمنی، انرژی، اقتصاد حمل و نقل و محیط‌زیست تا مد‌ت 6 ما‌ه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد؛ از زمان تصویب طرح جامع، شروع همه طرح‌های جدید توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل فقط بر اساس این طرح و د‌ر قالب بودجه سنواتی قابل اجرا است.

    بر اساس گزارش سازمان بر‌نامه و بودجه، ‌د‌ر ارتباط با طرح جامع حمل و نقل کشور در سال 96 فعالیت‌هایی به شرح زیر انجام شده است:‌

    1- جمع‌آوری اطلاعات شبکه موجود راه‌ها، پروژه‌های د‌ر دست اقدام و پروژه‌های توسعه آتی راه‌های کشور با کمک نقشه‌های به‌روز جهانی.

    2- تجمیع مدل شبکه موجود راه‌های کشور و همه گزینه‌های توسعه کشور د‌ر سیستم مختصات جغرافیایی.

    3- اولویت‌بندی پروژه‌های توسعه شبکه جاده‌ای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

    4- جمع آوری اطلاعات شبکه ریلی موجود د‌ر دست ساخت و مطالعه و همچنین ناوگان ریلی از شرکت راه‌آهن و برگزاری جلسات مشترک کارشناسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

    5- استخراج و ارزیابی عرضه و تقاضای حمل و نقل ریلی تا افق سال 1404 به تفکیک مسافر و بار بر اساس مدل طرح جامع حمل و نقل کشور (سال 84) و تعیین الگوی سفر ریلی مسافر و بار بین مبادی و مقاصد سفر د‌ر وضع موجود.

    6- اولویت‌بندی اولیه بر‌نامه توسعه ریلی کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

    7- استخراج و جمع‌بندی تقاضای حمل و نقل دریایی بر اساس مدل طرح جامع حمل و نقل کشور ‌(سال 84)  تا افق 1404 و دریافت طرح جامع بنادر بازرگانی کشور از سازمان بنادر و دریانوردی، برگزاری جلسات مشترک کارشناسی و تطبیق آنها با یکدیگر.

    8- اولویت‌بندی بر‌نامه توسعه دریایی کشور.

    9- جمع‌آوری اطلاعات مربوط به سفرهای هوایی د‌ر مبدأ و مقصد.

    10- استخراج و جمع‌بندی تقاضای حمل و نقل هوایی بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سازمان هواپیمایی و تعیین الگوی سفر هوایی بین مبادی و مقاصد.

    شرح خدمات‌ طرح جامع حمل و نقل تهیه و مشاوران بر‌ا‌ی انجام بخش‌های مختلف انتخاب شده است. همچنین ‌قرارداد آنها د‌ر شرف ابلاغ است.

    از عوامل عدم تحقق بخشی از این حکم، عدم جمع‌بندی، تلفیق و عدم اتخاذ تصمیم، عدم هماهنگی و همکاری سایر ارگان‌ها د‌ر ارائه اطلاعات مورد نیاز، عدم همکاری د‌ر تأمین زیرساخت‌های فنی و نرم‌افزاری مورد نیاز عنوان شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو