فونیکسریمکسبهتام

عبور کارمانیا از گردنه روزهای پرتلاطم بازار خودرو

عصر خودرو- در روزهایی که بیم و امیدهای زیادی پیرامون صنعت خودروسازی ایران مطرح است و انبوهی از دغدغه های ریز و درشت پیش روی خودروسازان می تواند مشتری مداری را در این صنعت به حاشیه براند یا تحت الشعاع قرار دهد،شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان یک خودروساز بخش خصوصی کشور و مبتنی بر ماموریت و ارزش‌های بنیادین خود در مسیر پاسخ دهی مناسب و شایسته به مصرف کنندگان محصولات خود برآمده است.

عبور کارمانیا از گردنه روزهای پرتلاطم بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، این خودروساز موفق که بنای تعامل خود با مشتریانش را بر اساس ارتباطی بلندمدت و مبتنی بر اعتماد قرار داده در اقدامی بزرگ و آینده نگرانه، انبار مرکزی قطعات و خدمات پس از فروش خود را تجهیز کرد. این انبار که در مجموعه خودرویی هزار در کرمان واقع شده است شاهد ورود یک محموله 11 کانتینری از قطعات یدکی مورد نیاز خودروهای شرکت کارمانیا بود که بر طبق گفته مهندس سرمد مدیرخدمات پس از فروش این شرکت، نیاز شرکت برای تامین قطعات مورد نیاز مشتریان کارمانیا را رفع می‌کند و این تجهیز یک روند ادامه دار خواهد بود.

    به نظر می آید شرکت خودروسازی کارمانیا با این اقدام و با گسترش مرزهای کیفیت، درک صحیح خود از خدمات پس از فروش را به رخ رقبای خود و شرکت های فعال در بازار خودرو ایران کشیده و بر تعهد و وفاداری کارمانیا به مشتریان و ذینفعان تاکید دوباره ای داشته اند.

    عزم راسخ کارمانیا برای ادامه تولید با تاکید بر رضایت مشتری

    مهندس محسن برازوان،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کارمانیا همزمان با تجهیز انبار مرکزی این شرکت به خبرنگاران گفت: هدف مجموعه کارمانیا را گفت‌وگوی شفاف با مشتریان تبیین کرد و افزود: مهمترین بخش ارائه خدمات وجود قطعه یدکی است و موضوع مهم برای ما این بود که مشتری دغدغه وجود قطعه یدکی را نداشته باشد و در کنارش پیگیری همکاران ما بر این است که خودرو خواب کمتری داشته باشد و مشتری درگیر این موضوعات نشود.

    ضریب آمادگی خدمات پس از فروش کارمانیا در حالت ایده‌آل

    مهندس سرمد مدیر خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کارمانیا توضیح داد :تعداد نمایندگی‌های ما از هشت نمایندگی به 26 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش رسید که هدف ما این است با توجه به افزایش تیراژی که خواهیم داشت، در تمامی مراکز استان نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشیم.

    مدیر خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی کارمانیا گفت: در بهبود ارائه خدمات شرط اول آموزش است که در خیلی از شرکت‌ها آموزش به دلیل هزینه‌ بر بودن از خدمات این شرکت‌ها حذف می‌شود ولی با درایت مدیران شرکت خودروسازی کارمانیا این اتفاق نیفتاده است و امسال تا به الان 85 درصد برنامه‌های آموزشی‌مان را به صورت منظم در مرکز آموزش مجهز کارمانیا در مجموعه هزار کرمان پیاده سازی کرده ایم.

    سرمد با توضیح اینکه قوانین گمرک و تغییر آنان در سال 97 مشکلاتی را برای شرکت کارمانیا به وجود آورده است گفت: این موضوع باعث شد قطعات یدکی خریداری شده در زمان مورد انتظار به شرکت نرسد و برنامه‌ریزی ما را با مشکل مواجه کرد و باعث شد برخی از خودروهای مشتریان برای تامین برخی از قطعات به مشکل بربخورند که برای حل این موضوع قطعه را با صرف هزینه بیشتر (بدون دریافت مبلغ اضافی از مشتری) در اختیار مشتریان قرار دادیم. برای خودروهایی که تعمیرشان خارج از زمان مشخص باشد خواب خودرو پرداخت شد و از طرفی به مدت زمان گارانتی اضافه می‌شود و خودرو بلاتکلیف در سیستم باقی نمی ماند.

    با پیگیری‌های شبانه روزی واحد بازرگانی شرکت کارمانیا این مشکلات برطرف شد و امروز یک محموله 11 کانتینری از سفارشی که آخر سال 96 داشتیم ترخیص شد و این محموله 11 کانتینری تا یک سال آینده نیاز کل شبکه خودروهای ما را تامین خواهد کرد و شاهد کمبود یا موجو نبودن هیچ قطعه‌ای نخواهیم بود تا مشتری هیچ نگرانی برای گرفتن خدمات نداشته باشد.

    سرمد با تاکید بر اینکه این محموله از قطعات یدکی که در انبار مرکزی این شرکت قرار گرفته است، برای ذخیره قطعات کم مصرف تا پرمصرف برای ارسال به تمام نقاط ایران تعبیه شده است؛ گفت: در بحث تامین قطعات، 3 گروه از قطعات را داریم که شامل قطعات پرمصرف ، میان مصرف و کم مصرف را شامل می‌شود برخلاف بسیاری از شرکت‌ها ما پک قطعاتی که به نمایندگی می‌دهیم شامل قطعات پرمصرف و میان مصرف است و قطعات کم مصرف در انبار مرکزی  می‌مانند و هر بار که مورد نیاز قرار گرفت به نمایندگی ارسال می‌شود و این به نمایندگی کمک می‌کند تا خواب سرمایه کمتری داشته باشد ضمن اینکه شرکت کارمانیا بالاترین سود قطعات و گارانتی را به نمایندگی‌ها پرداخت می‌کند.

    سرمد وضعیت انبار مرکزی کرمان را با وجود محموله جدید در مقایسه با قبل بهتر توصیف کرد و افزود: هدف ضریب آمادگی تامین قطعات برای نمایندگی‌ها 85 درصد است و این سری 11 کانتینری وضعیت را از قبل که حدودا ضریب آمادگی ما 60 درصد بود خیلی بهتر کرده است و بین 80 تا 85 درصد ضریب تامین را خواهیم داشت و بر طبق محاسبات ما کسری قطعه وجود نخواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو