فونیکسریمکسبهتام

کارمانیا ek۱

اولین خودرو تمام برقی ایران معرفی شد+مشخصات

عصر خودرو- شرکت خودروسازی کارمانیا دقایقی قبل از آمادگی برای عرضه سدان تمام برقی Ek۱ با برند اختصاصی این شرکت خبر داد. کارمانیا پیشتر سابقه عرضه محصولات BYD را در کارنامه فعالیت هایش به ثبت رسانده و اینبار تصمیم دارد تا تابوی سال ها غیبت خودروهای الکتریکی در خیابان های ایران را با Ek۱ بکشند.

اولین خودرو تمام برقی ایران معرفی شد+مشخصات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سدان ek1 در دسته سدان های کلاس c قرار می گیرد و ضمن بهره گیری از باتری هایی با ظرفیت 44.5 کیلووات بر ساعت، توانایی دستیابی به گشتاور 240 نیوتون متر را دارد که معادل گشتاور خودرویی با پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی مانند رنو کولئوس است. مزیت قابل توجه دیگر این خودرو قابلیت پیمایش 305 کیلومتر با شارژ کامل باتری است که آن را در دسته خودروهای الکتریکی با رنج حرکت بالا قرار می دهد و حتی در کاتالوگ این خودرو اعلام شده است که با سرعت ثابت در مسیر های بین شهری این رنج حرکتی تا 370 کیلومتر نیز ارتقاء پیدا می کند. این سدان 4417 میلیمترطول، 1737 میلیمتر عرض و 1576 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به 2.5 متر می رسد. ترمز های این خودرو در جلو و عقب دیسکی است و از جمله مهم ترین امکانات آن می توان به ABS، فرمان برقی، کنترل فشار باد تایرها، دو کیسه هوا، بلوتوث، دوربین عقب، شارژ سریع تلفن همراه، چراغ های روشنایی در روز LED، نمایشگر لمسی و تهویه مطبوع الکتریکی اشاره کرد.

    Ek1 با شارژر و برق خانگی به 6 تا 8 ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد.در کاتالوگ این خودرو آمده است که هزینه برق مصرفی برای هر بار شارژ کامل این خودرو حدود سه هزار تومان است. کارمانیا همچنین اعلام کرده است که باتری های این خودرو قابلیت 2300 بار شارژ در طول عمر خود را دارند که معادل حدود 700 هزار کیلومتر پیمایش است.
    خبرهای رسیده طی ماه های اخیر نشان می دهد که این سدان در ماه آوریل در قالب یک محموله 200 دستگاهی به آلمان صادر شده است و طرف آلمانی اعلام کرده است که برنامه واردات 12هزار دستگاه از این سدان تا پایان سال 2020 را دارد. این سدان موفق به کسب استاندارد های اروپا جهت عرضه بازار آلمان شده است و اکنون قرار است در بازار ایران نیز عرضه شود.
    کارمانیا قرار است نخستین خودرو تمام برقی بازار ایران و اولین محصول با نشان اختصاصی این شرکت را با 5 سال 150 کیلومتر گارانتی، 8 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی موتور الکتریکی و کنترل کننده و 8 سال یا 200 هزار کیلومتر گارانتی باتری به مشتریان عرضه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط