فونیکسریمکسبهتام

بررسی SOUEAST DX۳ به بهانه زمزمه های معرفی این خودرو در اردیبهشت ماه از سوی کارمانیا

دستپخت «پینین فارینا» در راه ایران

عصر خودرو-شنیده ها از منابع آگاه حاکی از آن است که کراس اوور Soueast DX۳، مهمان جدید بازار ایران است که احتمالا اردیبهشت ماه از سوی کارمانیا معرفی خواهد شد.

دستپخت «پینین فارینا» در راه ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲:۰۰
  • دستپخت «پینین فارینا» در راه ایران
  • دستپخت «پینین فارینا» در راه ایران
  • دستپخت «پینین فارینا» در راه ایران
  • دستپخت «پینین فارینا» در راه ایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت خودروسازی کارمانیا بعد از مشکلات حضور برند BYD در بازار ایران به واسطه تحریم ها و تعهدات معوق در زمینه دو مدل S6 و S7، همواره به دنبال جایگزینی ایده آل برای تحویل به مشتریان این خودروها بوده است. این خودروساز مدتی قبل از یک خودرو الکتریکی رونمایی کرد اما مدیرعامل این شرکت عنوان کرده بود که با چند شرکت دیگر نیز در حال مذاکره هستند و احتمالا محصولات جدید دیگری نیز به سبد کارمانیا افزوده خواهد شد. حال حضور چند دستگاه از کراس اوور DX3 در ایران برای تست که محصول برند معتبر SOUEAST چین است، نگاه ها را به سمت کارمانیا بازگردانده تا با جدیدترین محصول بنزینی این مجموعه آشنا شویم؛ خودرویی که احتمالا جایگزین BYDهای ثبت نامی مشتریان خواهد شد.

طراحی ایتالیایی و پیشرانه میتسوبیشی
DX3 کراس اوور جمع و جور شهری با طول 4354 میلیمتر، عرض 1840 میلیمتر و ارتفاع 1654 میلیمتر است که با فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر هر چند طولی مشابه خودرویی مانند MVM X33 دارد اما فاصله بین دو محور آن مشابه تیگو5 است و از این جهت می توان مهندسی متفاوت در طراحی آن را مشاهده کرد. این خودرو توسط شرکت معتبر پینین فارینا ایتالیا طراحی شده و از پیشرانه 4A91 میتسوبیشی با حجم 1.5 لیتر در دو نسخه توربو و تنفس طبیعی نیرو می گیرد. نسخه معمولی این پیشرانه حداکثر 120 اسب بخار قدرت تولید می کند و انتقال قدرت به محور جلو در این مدل بر عهده یک گیربکس 5 سرعته دستی است اما نسخه توربو آن 156 اسب بخار قدرت تولید می کند و حداکثر گشتاورش به 225 نیوتون متر از دور موتور 2000 تا 4000 می رسد. انتقال قدرت در نسخه توربو بر عهده یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 8 سرعته به صورت دستی است و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 7.3 لیتر اعلام شده است. مجموعه جامعی از امکانات رفاهی و ایمنی برای این کراس اوور قابل سفارش است اما هنوز مشخص نیست که این خودرو با چه امکاناتی به بازار ایران قدم خواهد گذاشت. این خودرو در فول ترین مدل در بازار چین از امکاناتی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سراشیبی، نمایشگر لمسی، سانروف و ... بهره می برد.

نیم نگاهی به کمپانی SOUEAST
Soueast؛ خودروسازی از چین و جوینت ونچر مشترکی بین China Motor چین ، Fujian Motor چین و میتسوبیشی موتورز ژاپن است. سهم میتسوبیشی از این سرمایه گذاری مشترک 25 درصد است و یکی از مهمترین وظایف این برند تولید محصولات میتسوبیشی جهت فروش در چین است. Soueast شاید در ظاهر نامی تازه برای ایرانیان باشد اما در حقیقت یکی از پرتیراژ‌ترین قدیمی ترین خودروهای چینی بازار ایران از این برند است و همچنان در خیابان ها و ناوگان تاکسیرانی تردد می کند. ون دلیکا که سال ها پیش آغازگر ورود ون ها به ناوگان تاکسیرانی کشور بود از تولیدات این مجموعه است که با بهره گیری از قوای فنی میتسوبیشی هنوز هم در حال خدمت رسانی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو