فونیکسریمکسبهتام

طرح جامع حمل بار برای نخستین‌بار در شهر قم اجرا می‌شود

عصر خودرو- معاون شهردار قم از پایان مطالعات اجرای طرح جامع حمل بار برای نخستین بار در شهر قم خبر داد.

طرح جامع حمل بار برای نخستین‌بار در شهر قم اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، عباس ذاکریان عصر امروز در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهر قم یکی از نخستین شهرهای کشور بوده که مقدمات ابتدایی طرح جامع حمل بار در آن در حال انجام و اجرایی است.

    وی با اشاره به برخی از مؤلفه‌های طرح جامع حمل بار در شهر قم افزود: مسائلی از قبیل مترو و باراندازهای باری در طرح جامع حمل بار شهر قم در نظر دیده‌شده است، مشترک بودن محور تردد خودروهای سبک و خودروهای باری سبب افزایش سوانح راهنمایی و رانندگی به‌ویژه تصادفات منجر به فوت در قم شده است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان برخی از آثار مثبت اجرای طرح جامع حمل بار در قم عنوان کرد: طرح جامع حمل بار سیاست اقتصادی برای عدم حضور خودروهایی بوده که ورود آن‌ها به شهر ضرورتی نداشته و صرفاً سبب بیشتر شدن گره‌های ترافیکی و سوانح راهنمایی و رانندگی می‌شود.

    ذاکریان با اشاره به سیاست آرام‌سازی و حذف عبور خودروهای شخصی و تاکسی از محورهای منتهی به حرم مطهر ابراز کرد: آرام‌سازی در محدوده هسته مرکزی امری ضروری است چراکه بیشترین حجم تردد و عبور و مرور در معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر صورت می‌گیرد و آمار تصادفات نیز در این معابر بسیار بالا است.

    وی بیان کرد: تبدیل‌شدن خیابان‌های منتهی به حرم مطهر به پیاده راه برای آرام‌سازی هسته مرکزی و محدوده حرم مطهر سیاست و رویکرد مهمی بوده که در چهار خیابان منتهی به حرم مطهر اجرا خواهد شد که در حال حاضر در دو خیابان فاز نخست آن اجرایی شده است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به نتایج مثبت اجرای طرح پیاده راه ارم و بلوار بهار گفت: در حال حاضر پیاده راه ارم و پیاده راه بلوار بهار در یک‌فاز اجرا و به‌صورت نسبی آرامش را به هسته مرکزی شهر برگردانده است.

    ذاکریان تصریح کرد: متصل شدن خیابان انقلاب و عمار یاسر به پیاده راه ارم به سمت چهارراه شهدا رویکرد مهم شهرداری قم در آرام‌سازی اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر بوده که نیازمند برچیده شدت گیت‌های بازرسی در طول مسیر و همکاری نهادهای شهری و انتظامی است.

    وضعیت آشفته ترافیکی خیابان آذر ساماندهی می‌شود

    وی عنوان کرد: برای کاهش حجم ترافیک در سه‌راه بازار، خیابان ارم و ابتدای خیابان انقلاب طرح‌های ترافیکی جدیدی در دستور کار بوده که به‌زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود، گره خوردن تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و عبور و مرور پیاده‌ها در حال حاضر مهم‌ترین مشکل و معضل خیابان آذر است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: شهرداری تلاش می‌کند طرحی را در شهر قم اجرا که کند ساکنان شمال و غرب شهر برای عبور و مرور بی‌جهت وارد هسته مرکزی شهر نشده و به‌صورت رینگی از رینگ‌های شمالی و غربی شهر به مسیر خود ادامه بدهند.

    وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی خیابان آذر تصریح کرد: برای بهبود وضعیت ترافیکی و شلوغی خیابان آذر چاره‌ای جز ساماندهی این خیابان نیست، در هر ساعت بیش از 300 تاکسی و 50 دستگاه اتوبوس به همراه وسایل نقلیه انبوه دیگر از دو لاین کم‌عرض خیابان آذر عبور می‌کند که به‌هیچ‌وجه با ظرفیت‌های این خیابان سازگار نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو