فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک خبرداد:

اصلاح هندسی معابر پایتخت برای کاهش ترافیک زمستانی

عصر خودرو- قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اصلاح هندسی معابر برای کاهش ترافیک در فصل زمستان خبر داد.

اصلاح هندسی معابر پایتخت برای کاهش ترافیک زمستانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، افندی‌زاده در نشست "دورنگاه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در آستانه فصل زمستان" با بیان این‌که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با استفاده از ابزارهای الکترونیکی به خوبی می‌تواند سطح شهر را رصد کند، گفت: می‌توانیم با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی این تجهیزات ، پردازشی از وضعیت شهر داشته باشیم.

    وی با بیان این‌که با کمک سازمان هواشناسی می‌توان به راحتی مدلی از وضعیت هوای تهران و در نتیجه ترافیک پایتخت داشته باشیم، اظهار کرد: برف و باران از آنجایی که در شرایط عادی رخ نمی‌دهد کمتر در مدل رفتاری مدیریتی ما نقش دارد و باید برای هر دو گروه یعنی شهروندان که خدمات دریافت می‌کنند و مسئولان که خدمات ارائه می‌کنند برنامه‌ریزی کنیم.

    قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که انتظارات متقابلی میان مردم و مسئولان در زمان بارش برف و باران وجود دارد، ادامه داد: اگر از قبل در مورد بارش‌ها اطلاع‌رسانی شود مردم می‌توانند به کمک مدیریت شهری بیایند.

    وی با بیان این‌که در حوزه ترافیک تلاش‌های زیادی در راستای اصلاح هندسی معابر برای کاهش ترافیک انجام شده است، گفت: طرح‌های ما در میادین اصلی در راستای جلوگیری از تجمع مسافرین با افزایش سرویس‌دهی در حال انجام است.

    قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که 40 درصد سفرها کاری است،‌ اما می‌توانیم برای 60 درصد دیگر سفرها برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: نمونه موفق برنامه‌ریزی سفرها، سفرهای نوروزی است و می‌بینید که قبلا ترافیک در روز 13 فروردین زیاد بود و همه در آن زمان بر می‌گشتند، اما با مدیریت سفرها آن هم با اطلاع‌رسانی درست، سفرها در روزهای مختلف توزیع شد و می‌توان این تجربه را در سطح شهر تهران پزیاده کرد.

    افندی‌زاده با بیان این‌که مرکز کنترل ترافیک آمادگی دارد که اطلاعات معابر را به صورت لحظه‌به‌لحظه منتشر کند، گفت: باید از اطلاعات هواشناسی به صورت لحظه‌ای با خبر باشیم و لازم است همه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری پا به پای هم کار کنند نه این‌که یک سازمان خود را نفر اول جلوه بدهد طوری که گویا بقیه کار نمی‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو