فونیکسریمکسبهتام

نعمتی مطرح کرد:

دولت و شهرداری توان توسعه حمل و نقل عمومی را ندارند

اجرای طرح های ناموفق ترافیک در پایتخت

عصر خودرو- نماینده مردم تهران با انتقاد از اجرای طرح های ناموفق ترافیکی در شهر تهران گفت: با وجود اقدامات انجام شده، در حال حاضر نه آلودگی هوا کاهش یافته و نه ترافیک پایتخت روان شده است.

دولت و شهرداری توان توسعه حمل و نقل عمومی را ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، بهروز نعمتی  با بیان اینکه بالغ بر یک ماه است که شهروندان تهران و سایر کلانشهرها به سختی تنفس می کنند گفت: متاسفانه همیشه به جای علت، به دنبال معلول هستیم و اکنون در شرایط آلودگی هوا به جای آنکه به علت وضعیت بحرانی آلودگی هوا بپردازیم به دنبال معلول های آن هستیم و مدام صورت مسئله را پاک می کنیم.

    عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: باید به عنوان مسئول و نماینده مردم از خودمان سوال کنیم که چرا مردم استفاده از وسیله نقلیه شخصی را به استفاده از حمل ونقل عمومی ترجیح می دهند؟ چه پاسخی برای این سوال داریم؟ اصلی ترین دلیل، نبودن حمل و نقل عمومی کارآمد و در دسترس شهروندان است، هنوز این اطمینان وجود ندارد که با حمل و نقل عمومی در وقت و هزینه هایشان صرفه جویی میشود از این رو مردم ترجیح می دهند ساعتی را در ترافیک بگذارند اما از حمل و نقل عمومی فرسوده و ناکارامد استفاده نکنند.

    وی با تاکید بر اینکه دولت و شهرداری زیر ساخت های توسعه حمل ونقل عمومی را آنطور که باید فراهم نکرده است تا شهروندان بی دغدغه از آن استفاده کنند، تصریح کرد: حالا هر روز زوج و فرد از درب منازل اجرا کنیم، یک روز طرح های ترافیکی را اصلاح کنیم، و یا جریمه ها را افزایش دهیم، تمامی اینها پرداختن به معلول است و نه تنها راهکار نیست بلکه مردم را با مشکل مواجه می کند.

    دولت و شهرداری توان توسعه حمل ونقل عمومی و نوسازی ناوگان عمومی را ندارند

    نعمتی با بیان اینکه دولت و شهرداری توان توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان عمومی را ندارد گفت: باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش فراهم کنیم.

    وی ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی به معنای سود دهی برای سرمایه گذار است و نباید تصور کنیم سرمایه گذار برای دلخوشی شهردار وارد سرمایه گذاری می شود و یا منافع حاصل از فضای به وجود آمده را از آن خود بدانیم.

    طرح های ترافیکی  آلودگی هوا را کاهش نداده است

    عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های معاون مستعفی حمل ونقل و ترافیک که سال گذشته بهبودی هوای تهران را اجرای طرح های ترافیکی خود عنوان می کرد و نقش باد و باران را نادیده گرفت گفت: وضعیت امسال آلودگی هوا نشان داد اظهارات معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سندیت نداشته است.

    نعمتی با بیان اینکه آلودگی هوا و وضعیت پایداری جوی امسال حکایت از ناکارآمدی طرح های ترافیکی شهرداری تهران دارد گفت: سال گذشته در جلسه ای خدمت دکتر پورسیدآقایی عرض کردم، حکایت ما، حکایت «انشاالله و ماشاالله» است آنجا که هوای تهران خوب است میگوییم ماشالله چه هوای خوبی و روزهایی که هوا خوب نیست می گوییم ان شالله خوب می شود.

    وی گفت: معتقدم طرح های ترافیکی که ایشان در تهران اجرا کرد  نه تنها آلودگی هوا را کاهش نداده که ترافیک مرکز شهر را نیز افزایش داده است.

    عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر  معتقدم شهرداری اگر می خواهد برای ترافیک و آلودگی هوا کاری موثر انجام دهد، باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه حمل ونقل عمومی و البته حمل و نقل کارآمد و در دسترس شهروندان بهره گیرد.

    نعمتی در ادامه به افزایش جریمه ورود به محدوده های ترافیکی اشاره کرد و گفت: اگر شورای عالی ترافیک این تصمیم را صرفا برای این ایام و در شرایط اضطرار گرفته است موضوع فرق دارد اما اگر این تصمیم برای تمامی ایام افزایش جریمه را لحاظ کنند باید پیگیری شود چرا که شرایط اقتصادی کشور دیگر جایی برای فشار به مردم ندارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو