فونیکسریمکسبهتام

مصرف آسفالت به ۱۲ میلیون تن کاهش یافت

انتظارات مردم را در راه‌های کشور برآورده نکرده‌ایم

عصر خودرو-یک مقام مسئول گفت: طی سال‌های گذشته میزان تولید و مصرف آسفالت از ۳۰ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن کاهش یافته است.

مصرف آسفالت به ۱۲ میلیون تن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه حجم تولید و مصرف آسفالت در سال‌های اخیر از 30 میلیون تن به 12 الی 13 میلیون تن کاهش یافته است، گفت: این یک اتفاق مهم در حوزه مصرف قیر و آسفالت به شمار می‌رود که باید آثار ایجاد شده بر روی آن را مدیریت کنیم.

    وی افزود: قیر و آسفالت در بخش وزارت راه و شهرسازی بسیار مهم است بنابراین نباید از مسئله قیر و آسفالت و حوزه‌های مرتبط با آن فاصله بگیریم.

    شکرچی زاده توضیح داد: باید معیارهای توسعه پایدار مبتنی بر تفکر و منطق در این بخش علمی باشد و ما نباید در این حوزه از روزمرگی فاصله بگیریم و همواره باید در بخش‌های علمی از آن استفاده کنیم؛ از سال 93 اعتماد به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شکل گرفته و همین موضوع باعث شده است که سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اقدامات علمی و تخصص‌های موجود در این مرکز  در پروژه‌های خود استفاده کنند.

    وی یادآوری کرد:‌ روش نیوجرسی را وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری حمایت کرده و هم اکنون از این روش در دستگاه‌های اجرایی به خوبی استفاده می‌شود.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: در مرکز تحقیقات 12 آزمایشگاه تخصصی قیر ایجاد شده و ما در این آزمایشگاه‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی داریم و از دیدگاه‌های تحقیقاتی آنها استفاده می‌کنیم.

    شکرچی زاده افزود: به صورت گسترده از توان تخصصی دانشگاه‌ها استفاده کردیم و یکی از برنامه‌های اصلی ما آن است که بتوانیم از نیروهای تخصصی جوان استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: استفاده از رویه‌های بتونی جدید در راه‌های روستایی طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود اما خوشبختانه اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های برنامه‌های خود را توجه و تمرکز بر راه‌های روستایی قرار داده است.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تأکید کرد: سعی کرد‌ه‌ایم با استفاده از آسفالت‌های جدید و به روز کیفیت را در راه‌های روستایی افزایش دهیم زیرا که بی‌کیفیت بودن این مسیرها باعث شده که تمایل استفاده از رانندگان برای این مسیر بسیار کاهش یابد.

    شکرچی زاده گفت: آسفالت کردن راه‌های روستایی باعث افزایش سرعت اتومبیل‌ها و همچنین کاهش میزان تصادفات در این بخش می‌شود.

    وی با بیان اینکه متأسفانه ما نتوانسته‌ایم انتظارات مردم و جامعه را برای استفاده از راه‌های با کیفیت برآورده کنیم، گفت:‌ بسیاری از مسافران که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند اولین مسئله‌ای که باعث جذب آنها می‌شود راه‌های این مناطق است بنابراین باید سعی کنیم به افزایش کیفیت راه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط