فونیکسریمکسبهتام

آمار دقیقی از وضعیت آسفالت راه‌های شهرهای مختلف در دست نیست

عصر خودرو- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است دو مصوبه مهم کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مبنی بر "اختصاص ۶هزار میلیارد تومان برای تامین قیر رایگان" و "استانی شدن توزیع آن" می‌تواند مشکلات این حوزه را در مسیر حل و فصل قرار دهد.

آمار دقیقی از وضعیت آسفالت راه‌های شهرهای مختلف در دست نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، محمود شکری با انتقاد از نبود آمار دقیق از وضعیت آسفالت راه‌ها و جاده‌های شهرهای مختلف، امکان استانی شدن  توزیع قیر در پی مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال98 را فرصتی برای محرومیت‌زدایی دانست و گفت: از تمرکز خارج شدن توزیع قیر علاوه بر اینکه نظارت را دقیق‌تر خواهد کرد عدالت بیشتری را نیز در پی دارد اما سیستم مدون سنتی کنونی سبب شده هر که زور بیشتری دارد، قیر بیشتری نیز برای شهر خود دریافت کند.
    از تمرکز خارج شدن توزیع قیر علاوه بر اینکه نظارت را دقیق‌تر خواهد کرد عدالت بیشتری را نیز در پی دارد اما سیستم مدون سنتی کنونی سبب شده هر که زور بیشتری دارد، قیر بیشتری نیز برای شهر خود دریافت کند

    استانی کردن توزیع قیر محرومیت‌زدایی را به دنبال دارد

    نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه استانی کردن توزیع قیر محرومیت‌زدایی را به دنبال دارد چراکه در پی این توزیع مناطقی که آسفالت راه‌های آن‌ها از متوسط استانی پایین‌تر است قیر بیشتری دریافت می‌کنند، افزود: قیر مستقیما از کارخانه تولید با گرفتن تضمین به دست پیمانکاران می‌‎رسد لذا واسطه و قاچاق نیز از بین می‌رود.

    نظارتی بر نحوه توزیع قیر در کشور وجود ندارد

    وی توضیح داد: پیش از این دستگاه‌های اجرایی ازجمله وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، وزارت آموزش و پرورش و... که سهمیه قیر داشتند در تهران با پیمانکار قرارداد منعقد می‌کردند، حتی ممکن بود مسئولان استانی از اینکه این قیر در چه مسیری مصرف شده‌، بی‌اطلاع بمانند و نظارتی بر نحوه توزیع قیر در کشور وجود نداشت.
    آسفالت

    دو مصوبه مهم در رابطه با قیر در کمیسیون تلفیق بودجه 98؛ از اختصاص 6هزار میلیارد تومان برای تامین قیر رایگان تا استانی شدن توزیع آن

    شکری با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مبنی بر اختصاص "6هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی نفت برای تامین قیر رایگان که در موارد هزینه‌ای به شهرداری‌ها،‌ بهینه‌سازی راه‌های روستایی و نوسازی مدارس داده می‌شود"، اضافه کرد: این مصوبه در کنار مصوبه "استانی شدن توزیع قیر" می‌تواند مشکلات این حوزه را در مسیر حل و فصل قرار دهد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در نحوه ارائه قیر رایگان و استانی شدن این توزیع در بودجه سال 98 عدالت میان تمام شهرها و استان‌ها رعایت شود، اظهارکرد: نحوه توزیع قیر در بودجه سال 98 عادلانه باشد نه براساس میزان چانی‌زنی نمایندگان استان‌ها.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط