فونیکسریمکسبهتام

جگوار' درباره پیامدهای برگزیت به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد

عصر خودرو- رئیس شرکت خودروسازی 'جگوار لندروور' (Jaguar Land Rover) در نشستی با حضور «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد درصورتی‌که لندن بدون دست‌یابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، روزانه ۶۰ میلیون پوند به این شرکت زیان وارد می‌شود.

جگوار' درباره پیامدهای برگزیت به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، 'رلف اسپس' در این نشست که با حضور لیام فاکس وزیر تجارت بین‌الملل و سایر رئیسان شرکت‌های تولیدی انگلیس در شهر بیرمنگام برگزار شد عنوان کرد که شرکت تحت هدایت او به میزان زیادی به سازوکار 'تحویل به‌موقع' لوازم‌یدکی از اتحادیه اروپا متکی است. او بابیان این مطلب تأکید کرد: چنانچه حتی یک قطعه به‌موقع تحویل نشود عملاً تولید متوقف خواهد شد.
    رئیس بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودرو در انگلیس هشدار داد که خروج سخت از اتحادیه اروپا، دست‌کم 1.2 میلیارد پوند زیان به این شرکت وارد می‌کند و هزاران شغل را از بین خواهد برد. خروج سخت از اتحادیه اروپا درواقع به شرایطی اطلاق می‌شود که انگلیس تمامی روابط خود با نهادهای اروپایی را در دوره پسا برگزیت متوقف کند.
    در همین پیوند انجمن تولیدکنندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگلیس تیرماه گذشته هشدار داد که خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا 860 هزار شغل در صنعت خودروسازی این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.
    مایکل هاوز رئیس اجرایی انجمن تولیدکنندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگلیس در بیانیه‌ای اظهار داشت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سودی برای این صنعت ندارد و تاکنون ابهامات ناشی از این رویداد سبب کاهش سرمایه‌گذاری در این زمینه شده است. هاوز تصریح کرد: تا زمانی که دولت جایگزینی برای اتحادیه گمرکی اروپا ندارد، بهتر است که در این نهاد اروپایی عضو بماند.
    وی هشدار داد که روند سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت خودروسازی انگلیس رو به کاهش است و زمان جبران نیز در حال از دست رفتن است. او تصریح کرد که مذاکره‌کنندگان برگزیت وظیفه‌دارند تا هرچه سریع‌تر با طرف اروپایی به توافق رسیده و ابهامات اقتصادی ناشی از برگزیت را مشخص کنند.
    هاوز افزود که چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند، شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون نیسان، بی.آم.دبلیو و هوندا کارخانه‌های خود را به خارج از انگلیس منتقل خواهند کرد.
    این فعال تجاری عنوان کرد: خودروسازان به فرایند موسوم به 'تحویل به‌موقع' وابسته هستند؛ این امر بدین معناست که قطعات تولید خودرو ظرف چند ساعت پیش از نیاز خط تولید از اروپا حمل می‌شوند. اما اکنون پیام‌های ضدونقیضی به گوش می‌رسد که برخلاف منافع صنعت خودروسازی به شمار می‌رود.
    هاوز به دولت انگلیس هشدار داد: 'اگر نتوانیم از غبار ابهامات (برگزیت) به‌سلامت عبور کنیم، تلفات می‌دهیم.' وی بابیان اینکه 'سرمایه‌گذاری‌ها در سال جاری به بیش از نصف سال‌های گذشته کاهش‌یافته' افزود: این هزینه‌ی ابهام و تصمیم‌گیری آهسته است.
    رئیس شرکت جگوار لندروور نیز امروز به نخست‌وزیر انگلیس یادآور شد: شش ماه مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ابهامات ناشی از اوضاع اقتصادی سبب شده است تا شرکت‌های تجاری به‌اجبار تصمیم‌های غیرقابل بازگشتی را بگیرند که فارغ از نتیجه آن، از بحران کنونی عبور کنند.
    شایان‌ذکر است این شرکت انگلیسی هفته گذشته در تازه‌ترین گزارش مالی خود اعلام کرد برای اولین بار طی سه سال گذشته 210 میلیون پوند خسارت‌دیده است.
    اوضاع اقتصادی انگلیس در آستانه خروج از اتحادیه اروپا شرایط دشواری را طی می‌کند و تعداد زیادی از شرکت‌های انگلیسی از ابتدای سال جاری دست به کاهش شعبه‌های خود زده و یا کسب‌وکارشان را به‌طور کامل تعطیل کرده‌اند.
    بر اساس برنامه اعلام‌شده، انگلیس قصد دارد تا فروردین سال آینده رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود. دو طرف تلاش می‌کنند تا حداکثر آبان ماه سال جاری درباره همکاری‌های تجاری در دوره پسا برگزیت توافق کنند. در همین پیوند «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده برگزیت از سوی اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) گفت که دست‌یابی به توافق با دولت انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ظرف 6 تا 8 هفته آینده واقع‌بینانه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو