فونیکسریمکسبهتام

جگوارF-type ۲۰۲۱؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا

عصر خودرو- جگوار F-type ۲۰۲۱ علی رغم ظاهر و عملکرد بسیار بالا، یکی از کم ارزش‌ترین خودرو‌های اسپرت است و با سیستم صوتی برتر، نقطه اتصال Wi-Fi و شارژ تلفن بی سیم خود را به روز رسانی کرده است.

جگوارF-type ۲۰۲۱؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰:۰۰
  • جگوارF-type 2021؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا
  • جگوارF-type 2021؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا
  • جگوارF-type 2021؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا
  • جگوارF-type 2021؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا
  • جگوارF-type 2021؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جگوار F-type 2021 علی رغم ظاهر و عملکرد بسیار بالا، یکی از کم ارزش‌ترین خودرو‌های اسپرت است. گرچه چهره جدید و تهدیدآمیز آن ممکن است برخی را راضی نگه ندارد، اما این خودرو دو نفره هنوز هم دارای امکانات غیر قابل انکار جذابی است.

F-type که به صورت کوپه یا کانورتیبل در دسترس است، مسافران خود را با یک کابین راحت و راننده خود را با موتور‌های فوق العاده شارژر شگفت زده می‌کند. البته یک نسخه چهار سیلندر نیز وجود دارد که هزینه آن را کاهش می‌دهد. صرف نظر از نیروگاه، این جگ در بهترین حالت در پیچ و خم جاده‌هایی است که هر خودرویی از پس گذراندن آن بر نمی آید.

نوع 2021 F تغییر قابل توجهی دریافت می‌کند که شامل ظاهری جدید‌تر و سایر پیشرفت‌های دیگر است. لیست پیشرانه آن به جای به روزرسانی تغییر یافته است. اکنون تنها یک پیشرانه V-6 با قدرت 380 اسب بخار و V-8 با قدرت 575 اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد. چهار سیلندر توربوشارژ پایه 296 اسب بخاری به عنوان پیشرانه سطح پایین ادامه دارد.

به روزرسانی‌های داخلی شامل یک پشت آمپری کاملاً دیجیتالی و سیستم اطلاعات و سرگرمی به روز شده است. بالاترین نوع SVR از نوع F دیگر متوقف شده است. جگوار لیست پیشرانه را در نوع F 2021 در مقایسه با سال مدل قبلی ساده کرده است. همه موتور‌ها هنوز با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند و هر دو مدل V-6 و V-8 دارای پیشرانه چهار چرخ استاندارد هستند تا به آن‌ها کمک کند تا نیروی خود را در روسازی بهتر کنند.

یک چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با قدرت 296 اسب بخار همچنان موتور پایه است و فقط با پیشرانه عقب عرضه می‌شود. 3.0 لیتری V-6 با قدرت 380 اسب بخار وجود دارد، در حالی که یک V-8 با 5.0  لیتر سوپرشارژ در بالای زنجیره اسب بخارها قرار دارد. این مدل "R" اکنون 575 اسب بخار و 516 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که برابر با خروجی مدل SVR خروجی است.

نسخه‌ای که آزمایش شده در 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید و یک چهارم کیلومتر را در 11.7 ثانیه با سرعت 194 کیلومتر در ساعت به پایان رساند. در کنار ترمز‌های کربن و سرامیک تازه موجود، نوع F 2021 همچنین دارای اجزای سیستم تعلیق اصلاح شده است. پشت فرمان، به سختی می‌توان به روزرسانی‌ها پی برد، اما کوپه سواری متمدنی ارائه داد و فرمان بسیار نرمی داشت.

نوع 2021 F با چهار سیلندر توربو و پیشرانه عقب و همچنین V-6 و V-8 سوپرشارژ همراه است که هر دو با چهار چرخ متحرک سازگار هستند. نسخه چهار سیلندر کم مصرف‌ترین گزینه است، اگرچه EPA هنوز رتبه بندی را منتشر نکرده است.

در داخل، نوع 2021 F طراحی راننده محور را حفظ می‌کند که با ترکیبی از مواد غنی برجسته شده است. دو صندلی با سبک متفاوت موجود است و می‌توان آن‌ها را با سطوح گرم و سرد خنک کرد. متأسفانه، کابین معروف و محکم کوپه و کانورتیبل و صندوق عقب کوچک کانورتیبل نیز باقی خواهند ماند.

هر نوع F 2021 از یک صفحه لمسی 10.0 اینچی برخوردار است که از نرم افزار سرگرمی InControl Touch Pro این شرکت پشتیبانی می‌کند. این سیستم به صورت استاندارد شامل محتوای پرطرفدار مانند قابلیت Apple CarPlay و Android Auto است. این خودروی اسپرت همچنین با سیستم صوتی برتر، نقطه اتصال Wi-Fi و شارژ تلفن بی سیم در دسترس است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط