فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

آغاز دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مصوب صنعت خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون وزیر صنعت، معادن و تجارت از آغاز دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی خودرو سازان خبر داد. محسن صالحی نیا گفت : شرکت سایپا تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات مصوب خود را دریافت و ایران خودرو نیز در حال انجام امور مربوط به وثیقه گذاری سهام خود برای دریافت تسهیلات است.

آغاز دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مصوب صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ؛ صالحی نیا افزود : شرکت سایپا با تسهیلات دریافتی پرداخت مطالبات قطعه سازان را آغاز کرده است.
    نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه حمایت از تولید که در اواخر مرداد برگزار شد، به منظور حمایت از تولید در صنعت خودروسازی کشور، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر یک از گروه های خودروسازی ایران خودرو و سایپا اختصاص دادند.
    http://www.asrekhodro.com/News/20561

    پرداخت فوری منابع ریالی به قطعه‌سازان
    شش سال پیش در چنین روزی دبیرسابق انجمن قطعه‌سازان خواستار عملیاتی شدن مصوبه شورای پول و اعتبار به منظور پرداخت تسهیلات به قطعه‌‎سازان شد و گفت: این منابع باید هرچه سریع تر به قطعه‌سازان پرداخت شود. محمدرضا نجفی منش گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان با هدف حمایت از تولید ملی تصویب شده، این در شرایطی است که برخی می خواهند مانع از اجرای این مصوبه برای ایجاد تحول در دو صنعت استراتژیک و تاثیر گذار خودرو و قطعه سازی شوند.
    دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به درخواست مجلس برای توقف اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت تسهیلات به دو خودروساز بزرگ کشور، افزود: صنعت خودروسازی آمریکا در برهه ای از زمان با کاهش 30 درصدی تولید خودرو مواجه شد که دولت این کشور برای جلوگیری از ضرر بیشتر 38 میلیارد دلار به صنعت خودرو این کشور کمک کرد .
    وی تصریح کرد: چنین شرایط مشابهی در فرانسه هم دیده می شود و صنعت خودروسازی آن شاهد کمک 600 میلیون یورویی دولت فرانسه بود اما به دلیل نبود نگاه حمایت از تولید از سوی برخی دست اندرکاران، کمتر شاهد چنین شرایطی در این صنعت در ایران هستیم.
    http://www.asrekhodro.com/News/20560

    برخورد شدید با گرانفروشان خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل سابق دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر برخورد شدید با گرانفروشان خودرو در حوزه خودروهای داخلی و وارداتی تاکید کرد. شهرام میرآخورلو در خصوص چگونگی برخورد با شرکت واردکننده ای که به تازگی تخلف گران فروشی بیش از هزار میلیارد ریالی آن کشف شده است، خاطرنشان کرد: پرونده های گرانفروشی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود و متهمان باید از خود در برابر اتهامات وارده دفاع کنند.
    وی با بیان اینکه سازمان حمایت مرجع تشخیص تخلف و تشکیل پرونده بوده و تایید آن و صدور حکم در اختیار قاضی تعزیرات است، خاطرنشان کرد: در صورت محکومیت شرکت در تعزیرات، امکان تجدیدنظر خواهی نیز وجود دارد و در نهایت حکم صادر شده لازم الاجرا خواهد بود.
    http://www.asrekhodro.com/News/20541

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط