فونیکسریمکسبهتام

میرآخورلو هشدار داد:

برخورد شدید با گرانفروشان خودرو

عصر خودرو : مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر برخورد شدید با گرانفروشان خودرو در حوزه خودروهای داخلی و وارداتی تاکید کرد.

برخورد شدید با گرانفروشان خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲:۴۶
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا شهرام میرآخورلو در خصوص چگونگی برخورد با شرکت واردکننده ای که اخیرا تخلف گران فروشی بیش از هزار میلیارد ریالی آن کشف شده است، خاطرنشان کرد: پرونده های گرانفروشی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود و متهمان باید از خود در برابر اتهامات وارده دفاع کنند.

    وی با بیان اینکه سازمان حمایت مرجع تشخیص تخلف و تشکیل پرونده بوده و تایید آن و صدور حکم در اختیار قاضی تعزیرات است، خاطرنشان کرد: در صورت محکومیت شرکت در تعزیرات، امکان تجدیدنظر خواهی نیز وجود دارد و در نهایت حکم صادر شده لازم الاجرا خواهد بود.

    او در پاسخ به این پرسش که شرکت واردکننده ای که اخیرا پروند تخلف هزار میلیارد ریالی برای آن تشکیل شده با وجود آنکه در گذشته نیز به عرضه خودروهای وارداتی صدمه دیده به جای نو متهم شده و پرونده آن در شعبه عالی سازمان تعزیرات حکومتی همچنان در حال رسیدگی است، چگونه باز هم دچار تخلف شده است؟ اظهار کرد: به هر حال شرکت ها فعالیت تجاری خود را انجام می دهند و شاید از یکسری مصوبات آگاه نباشند و برخی تخلفات نیز بعضا با نیت تخلف صورت نگرفته است. در برخی موارد نیز عدم آگاهی به مقررات و اشتباه در محاسبه قیمت نیز از دلایل تخلف شرکت های واردکننده و تولیدکننده خودرو است.

    مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با این حال در صورت تایید پرونده و صدور حکم در سازمان تعزیرات، برخورد شدیدی با گرانفروشان شده و می توان گفت که خودروسازان و واردکنندگان متخلف و گرانفروش تاوان کار خود را پس خواهند داد.

    میرآخورلو در پاسخ به اینکه آیا موردی هم بوده که متخلفان و گرانفروشان خودرو محکوم شده و جریمه محکومیت خود را پرداخت کرده باشند؟ اظهار کرد: در دو سال گذشته برخی واردکنندگان و خودروسازان داخلی محکوم شده و در حد قابل توجهی نیز جریمه پرداخت کرده اند.

    پیش از این مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از کشف تخلف گران فروشی بیش از یک هزار میلیارد ریالی یک شرکت واردکننده خودرو سواری خبر داده بود.

    به گفته محمدحسین مولاخواه، این شرکت قبلا نیز اقدام به فروش خودروی وارداتی صدمه دیده به جای خودرو نو کرده بود که پرونده آن در شعبه عالی سازمان تعزیرات حکومتی مطرح و در حال رسیدگی است.
    کرمان موتوراکستریم